Aviseringar
Rensa alla

om gymnasium


Ämnesstartare

Vilket av dem har den bästa natur program?

Kunskapsgymnasiet

Cybergymnasiet

Viktor Rydberg Gymnasium

Jensen

Solna gymnasium

Tumba

Rudbeck

Tack![smile]


   
Citera

Tack!


   
SvaraCitera

gå in på deras respektive hemsidor och läs


   
SvaraCitera

Du kunde gjort en poll, fast då finns ju risken att folk randomröstar.
och du hamnar på helt fel ställe & inte alls blir en del utav det högre samhällsskiktet


   
SvaraCitera

på min tid fanns det bara ett alternativ att välja på :s

dessutom är sannolikheten större att du brister i din studieteknik än att skolan gör det, så du kan nog välja vilken som


   
SvaraCitera

..... Eller så Går du SP.


   
SvaraCitera

hur fan ska man veta om man inte har gått alla?[cry]


   
SvaraCitera

isola:

Du kunde gjort en poll, fast då finns ju risken att folk randomröstar.
och du hamnar på helt fel ställe & inte alls blir en del utav det högre samhällsskiktet

[bigsmile]

Yiran:

Vilket av dem har den bästa natur program?

Hur ska vi veta det? Finns nog ingen här som testat alla dessa program. [smile]


   
SvaraCitera

Yiran:

Viktor Rydberg Gymnasium

[love]


   
SvaraCitera

s [no-no]


   
SvaraCitera

Yiran:

Viktor Rydberg Gymnasium

resten är: dyk typ upp så fåru mvg skolor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yiran:

Viktor Rydberg Gymnasium

nr 1

Yiran:

Solna gymnasium

nr 10

Övriga: Långt ner bland bottenskrapet

å säger som föregående:

lacostekrokodilen:

resten är: dyk typ upp så fåru mvg skolor

Det finns flera som har bättre NV-program. Jag vet inte riktigt vart du bor, men jag rekommenderar Kärrtorps Gymnasium som är söder om söder. Jag gick där å vi hade ambitiösa lärare. Men gå på Öppet hus! Det är givande


   
SvaraCitera

JohnE:

Kärrtorps Gymnasium

aldrig hörttalas som. bor iofs för norrsidan men iaf. gick sj en skola som hade 295-300 på sitt NVNV-program. såsom jag upplever det finns det väldigt många skolor som e skitlätta att få bra betyg i. det märker jag bland vänner som gick på sämre gymnasium som fick bra betyg trots att dom sakna vett osv.

dessutom märker jag på högskolan (KTH) att många friskolor i sthlm ligger efter o många skolor från landsbyggden. min polares lärare undervisar på kth o tkr likdant. att från landsbyggden (gäller inte gbg, malmö osv) har ¨gratisbetyg¨


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

dessutom märker jag på högskolan (KTH) att många friskolor i sthlm ligger efter o många skolor från landsbyggden. min polares lärare undervisar på kth o tkr likdant. att från landsbyggden (gäller inte gbg, malmö osv) har ¨gratisbetyg¨

Ja och det är jättetråkigt när friskolor / skolor över huvud taget spelar på elevers bekostnad. Kärrtorps Gymnasium är en kommunal skola och jag gick TE-programmet.
Om jag bara kan dra en inside-line att jag lyckats lägga till de kurserna som blev att jag läste alla naturvetenskapliga kurser i alla fall. (Ke B, Bi A och Bi B) å det tyckte jag va väldigt schysst av skolan att ha dessa möjligheter.

Det var långt ifrån gratisbetyg där, utan man fick verkligen kämpa för dem i form av lärande. Mina klasskamrater som går KTH nu klarar av det väldigt bra. Däremot känner jag flera som också gick t. ex Jensen som läser ingenjörprogrammet och klarar inte alls den nivån fast de formella kompetenserna säger annat.

Men visst är det sorgligt att gratisbetyg som låter så himla bra i ungdomars öron, inte visar sig vara så användbart senare.


   
SvaraCitera

JohnE:

Jensen

hahahaha, jensen [love] träffa en därifrån som blev impad av att jag kunde pq-formeln i huvet [cute]


   
SvaraCitera