Aviseringar
Rensa alla

Om handeldvapen avreglerades, skulle du införskaffa ett exemplar?


Ämnesstartare

Tycker att rubriken står för sig själv. Motivera gärna.


   
Citera
Ämnesstartare

Skulle isf ha i inlåst vapenskåp. Men av samma anledning som fängelsevakter som rör sig bland fångar inte har handeldvapen så skulle jag dra mig för att ta med den ut. Skulle ju ej heller vilja döda någon pga mitt samvete skulle äta upp mig inifrån, men i nödsituationer så vore det ju bra att kunna oskadliggöra någon, men det kan man ju göra med pepparspray.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ)

skulle vara död lika snart.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
höna

Nachac: Nej (Du röstade på detta alternativ)

gillar inte vapen 🙁 vad skulle jag skjuta på????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Nej (Du röstade på detta alternativ)

Vad vore då det häftiga, i att inneha ett sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renxE:

Vad vore då det häftiga, i att inneha ett sådant?

tror inte exner skulle använda ett ord som "häftigt" mer än i trolliga sammanhang, men kommateringen blev rätt bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

gillar inte vapen 🙁 vad skulle jag skjuta på????

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Nej (Du röstade på detta alternativ)

Mest för att jag inte vet vad jag skulle använda det till om jag hade ett. Å andra sidan är det ju roligt att skjuta, med vad som helst egentligen, för att träffa massa småsaker eller annat skoj, men då kan man ju åka iväg till någon lämplig plats och bara låna ett vapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ

Med risk för att låta som en generisk våldskåt republikan skulle jag gärna vilja säkra en möjlighet att försvara mig, eftersom varenda idiot helt plötsligt kan tänkas vara beväpnad. Skulle dock stoppa undan den så den inte var synlig, men lättillgänglig, och inte ta med den på staden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Ser inte nyttan i med att ha något. Dels för att det inte utgör en säkerhetsfaktor, för mig, skulle inte känna mig säkrare i mitt hem bara på grund av att jag har tillgång till ett sådant - om man nu skulle argumentera för den aspekten. Sedan att införskaffa bara för att man kan inte är något som gör mig upphetsad, direkt. 


   
SvaraCitera

glock o ak sen hoppas på bomb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja.
för om andra skulle ha det vill jag ha d att försvara mig med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

statistiskt sett skulle det inte få mig att känna mig säkrare enligt någon meningsfull definition, och det skulle förmodligen utgöra en säkerhetsrisk i alla troliga scenarion, men ja, det skulle jag nog. inte så mycket för säkerheten som för att det kan hända att jag får motivation och möjlighet att mörda någon som förtjänar det på kort notis, då är det bäst att vara förberedd.

skulle nog förvara det/dem på något säkert ställe, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samt bra försvar mot danska zombies och annat löst pack.


   
SvaraCitera