Aviseringar
Rensa alla

Om håret och dess kvalitet.


Ämnesstartare

Jag undrar hur det egentligen ligger till, om håret absolut inte kan repareras när det börjar krackelera eller om det tvärtom är möjligt och vad många säger är bs.

Är det sant som så sägs att inpackningar och hårvård endast kan "limma" hårstråna, utan att håret kan ta upp något av det och därmed anta en mer bestående följsamhet och så vidare?

För om det bara är ytlig lagning tänker jag med höga förväntningar använda mitt balsam för att laga mitt skrivbord. [confused]

Bifogar bild.

73954_PE190720_S3.jpg


   
Citera

håret är ju döda celler och vad jag vet så brukar celler som dött vara lätta att få liv i igen... not


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Jag undrar hur det egentligen ligger till, om håret absolut inte kan repareras när det börjar krackelera eller om det tvärtom är möjligt och vad många säger är bs.

man kanske kan limma ihop skiten, men det kommer aldrig att växa ihop sig igen.

overdose delusion:

ytlig lagning

[y]

synd att ditt skrivbord inte är hårstråstunnt och nästan lika lätt som luft.

Varför tror du håret känns slitet igen efter ett par dagar, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Varför tror du håret känns slitet igen efter ett par dagar, liksom.

Men det gör det inte.
Jag måste ha ett riktigt wow-schampo eller något, för mitt hår känns verkligen bättre. Även efter att jag bytte till ett pisschampo och misskötte håret mer eller mindre brutalt kändes det jättevälvårdat och fint.
Men det är inte sk kluvna toppar det handlar om, utan endast torrhet.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Men det gör det inte.
Jag måste ha ett riktigt wow-schampo eller något, för mitt hår känns verkligen bättre.

då kanske du har lyckats här i livet då! 😀


   
SvaraCitera

slitet hår är bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

då kanske du har lyckats här i livet då! 😀

Sant!
Mamma, pappa - var stolta över mig! 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera