Aviseringar
Rensa alla

Om jag är skyldig CSN och underhållsgrejen pengar


Ämnesstartare

Jag är skyldig CSN och underhållsgrejen (försäkringskassan?) pengar betyder det att jag inte kommer få mitt studiebidrag och underhåll om jag börjar plugga heltid igen? dvs att de drar tills att jag inte är skyldig längre??? kan man göra så att de bara tar hälften i sånt fall? ja jag ska ringa men det är ju stängt nu...

det är inte värsta summan men det är ju ett par tusenlappar har inte riktigt koll (pga att de gett ut fel jävla fittkossor) osv så det handlar inte om några lån...


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är skyldig dem två terminers fullt studiestöd men räknar ändå med att kunna söka nytt för hösten. Eftersom jag failade allt jag företog mig måste jag dock skriva ett brev till dem och förklara varför det gick som det gick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Jag är skyldig dem två terminers fullt studiestöd men räknar ändå med att kunna söka nytt för hösten. Eftersom jag failade allt jag företog mig måste jag dock skriva ett brev till dem och förklara varför det gick som det gick.

Okej men fick du hem en lapp där det typ stod... fan jag kommer inte ihåg riktigt, men det stod typ att eftersom att jag inte kan betala det jag är skyldig nu så väntar de med att dra tills jag börjar studera heltid igen eller något. Hur fan hade de tänkt sig att jag ska klara mig om de tar allt???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Okej men fick du hem en lapp där det typ stod... fan jag kommer inte ihåg riktigt, men det stod typ att eftersom att jag inte kan betala det jag är skyldig nu så väntar de med att dra tills jag börjar studera heltid igen eller något. Hur fan hade de tänkt sig att jag ska klara mig om de tar allt???

Ingen aning. Jag vet bara att jag är tillräckligt fattig och förfallen för att vara befogad att peka finger åt dem om de kräver återbetalning nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ingen aning. Jag vet bara att jag är tillräckligt fattig och förfallen för att vara befogad att peka finger åt dem om de kräver återbetalning nu.

Okej,hoppas de inte gör det då [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du ricochet förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

är du ricochet förresten?

Typ ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem ska betala 2100 tills på måndag -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gud vad dåligt med pengar ni verkar ha 🙂

ja det är väl såna problem man har ibland 🙂

tur att man inte behöver vända på slantarna längre.. både CSN och Försäkringskassan suger ju så in i helvete.. min syrra är skyldig nånstans runt 200 000kr till FK


   
SvaraCitera