Aviseringar
Rensa alla

om jag gör så här...? kan jag föra med mig vätska på ett plan?


Ämnesstartare

hejsan, har en kompis som åkte till england idag. han pratade om att han skulle köpa en flaska och ha på planet.

det jag undrar är. om jag lägger en flaska med vatten, fanta eller likör i min väska (förutsatt att jag är 20år) kan jag ta med mig vatten fanta och likörer med mig till sverige och kan denna metoden utökas så att jag kan ta med mig en oöppnad fanta burk med mig på flygget.

detta slog mig för att jag ska resa om 2 månader själv.

alltså MIN FRÅGA ÄR VAD SOM FÖLJER. om jag lägger en flaska med vätska i mitt baggash och en burk fanta i in ficka kan jag ta med mig vätskan till sverige och fanta på planet? det är min fråga


   
Citera
Ämnesstartare

jag vill bara veta för det är så dyrt att köpa på flygplanet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peter93:

baggash

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peter93:

det är min fråga

fattade inte ett skit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan köpa hur mycket dricka som helst och för med i handbagaget så länge du köper det innanför säkerhetskontrollen. Om det var det du frågar efter.

Ska vi förutsätta att du är 20 så äre mest bara korkat, betydligt billigare att köpa på dig sprit och packa ned i det bagage som du checkar in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, hittade en sida där det står såhär:

Från och med måndagen den 6 november (2006) gäller nya regler för flygpassagerare som tar med sig vätska i handbagaget. Passagerare får ta med sig flaskor med högst 1 dl vätska, som i sin tur måste förpackas i genomskinliga påsar om en liter så att de lätt kan granskas vid bagagekontrollen.

http://ec.europa.eu/sverige/news/topics/transport/news_date_658_sv.htm

Jag vet inte om reglerna ändrats efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Om det var det du frågar efter.

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

fattade inte ett skit!

eh, det behövde du inte heller


   
SvaraCitera