Aviseringar
Rensa alla

Om man är gravid och vill göra abort


Nörden:

Tjejer har numera sex bara för att känna sig dugliga och ses inte som en njutning. Aborter kostar oerhört mycket för staten blablablabla

alltså sorry men den här tråden är full med extremt mycket bullshit. jag menar, tror du seriöst att tjejer bara har sex för att känna sig dugliga? du menar att du aldrig träffat en tjej som njutit av sex? och vet du hur mycket aborter kostar för staten, samt hur stor del av statens budget detta är?

onT: [tard]


   
SvaraCitera

sweetOrange:

Ok, men eftersom jag nu blivit osäker på vad du tycker så ställer jag frågan: Tycker du att staten ska sluta betala alla aborter, oavsett anledning till graviditet?

jag är generellt sett för fri, nödvändig sjukvård, men jag ser inte aborter som nödvändig sjukvård. om inte staten betalar för nödvändig tandvård, varför ska den betala för någon korkad jävla 16-åring som inte orkat använda preventivmedel?


   
SvaraCitera

mörknäs:

varför ska den betala för någon korkad jävla 16-åring som inte orkat använda preventivmedel?

men då drar du ju alla över en kant, alla som vill utföra abort, eller hur?


   
SvaraCitera

sweetOrange:

men då drar du ju alla över en kant, alla som vill utföra abort, eller hur?

nej, och det behöver jag heller inte göra. läs vad jag skrev igen.


   
SvaraCitera

mörknäs:

jag ser inte aborter som nödvändig sjukvård.

jag kan inte tolka det på annat sätt än att du menar alla aborter..


   
SvaraCitera

sweetOrange:

jag kan inte tolka det på annat sätt än att du menar alla aborter..

med "aborter" så menar jag aborter i obestämd form plural. det vill säga aborter rent generellt. inte nödvändigtvis alla aborter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera