Aviseringar
Rensa alla

Om man är sjuk inför nationella prov


Ämnesstartare

Hej jag är sjuk och kunde inte gå till nationella prov som vi hade idag , kommer jag att få underkänt???[surprised][censur]


   
Citera

Har du läkarintyg? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för jag har har influensa men jag har inte nån läkarintyg ska jag skaffa det då?


   
SvaraCitera

cream2butter:

jag har inte nån läkarintyg ska jag skaffa det då?

Aah, eller ja, så var det när jag gick i gymnasiet i alla fall, då behövdes läkarintyg för att bevisa att man var sjuk på riktigt och inte skolkade! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag går i nian ':O


   
SvaraCitera

cream2butter:

men jag går i nian ':O

Ring din lärare och berätta hur det ligger till.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ring din lärare och berätta hur det ligger till.

Jaah det får jag väl göra, för jag hostar och är sjuk ser blek ut och har gått ner massa kilon så låt mitt utseende tala för sig själv .


   
SvaraCitera

jag missade sammanlagt 3 nationella i nian [party]

det är helt chill kan jag säga dig och det enda du kommer få göra är att göra dem vid ett annat tillfälle.


   
SvaraCitera

det brukar bli en "uppsamlingsdag" (tror jag det kallades i min skola iaf) lite senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

det är helt chill kan jag säga dig och det enda du kommer få göra är att göra dem vid ett annat tillfälle.

Är du säker på att man får det? [confused] Jag är fortfarande lite bitter över att jag gick till nationella i engelska b trots att jag hade influensa, för att jag trodde att det var min enda chans att få göra det.


   
SvaraCitera

man får göra nationella prov vid senare tillfälle.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Är du säker på att man får det? [confused]Jag är fortfarande lite bitter över att jag gick till nationella i engelska b trots att jag hade influensa, för att jag trodde att det var min enda chans att få göra det.

Naaw usch att du gjorde det! [sad]
jag tror faktiskt att jag missade ett av dem pga att jag var "sjuk"
På våran skola var det i alla fall igen big deal om man missade ett, man kanske bara gjorde det nästa vecka när det var tex engelskalektion.


   
SvaraCitera

Din lärare bestämmer om du får underkänt eller om du får göra provet senare under året, ev. nästa år (om man befinner sig under en HT)


   
SvaraCitera