Aviseringar
Rensa alla

"om man får säga vitlök får man säga neger"


Ämnesstartare

Vad är logiken i det argumentet? Förstår inte hur man ens kan jämföra neger med vitlök eller vad det har för likhet?

aldrig hört någon bli kränkt för att man säger brunböna iallafall?


   
Citera
Ämnesstartare

de som bär sådana tröjor med den texten är ej historieintresserade 


   
SvaraCitera

Finns ingen logik i det argumentet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

order har ett rasistiskt ursprung, drf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära: Vad är logiken i det argumentet?

Tror du själv har svaret: finns ingen logik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:
Vad är logiken i det argumentet?

"vit är en färg, neger betyder svart, svart är en färg. det är ju bara en färg."

är väl inte så svårt att fatta den logiken. mycket mer finns inte. alla etymologiska nyanser förbises.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

"vit är en färg, neger betyder svart, svart är en färg. det är ju bara en färg."

är väl inte så svårt att fatta den logiken. mycket mer finns inte. alla etymologiska nyanser förbises.

Vitlök är mat, neger är en (enligt många nedsättande) term för att beskriva folk av en viss hudfärg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Vitlök är mat, neger är en (enligt många nedsättande) term för att beskriva folk av en viss hudfärg

argumentet presenteras väl oftast i diskussionen om ordet "negerboll" som också är mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

argumentet presenteras väl oftast i diskussionen om ordet "negerboll" som också är mat

googla negerslav


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

googla negerslav

varför vill du att jag ska göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

argumentet presenteras väl oftast i diskussionen om ordet "negerboll" som också är mat

Vit är bara en färg, neger är ingen färg. Man kanske säger att man har en vit tröja, man säger inte att man har en neger tröja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte att ni behöver förklara för pastillen hur det är en väldigt simpel och dum logik som används vid användande av argumentet bara för att denne förklarade hur de som brukar det nog tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Vit är bara en färg, neger är ingen färg. Man kanske säger att man har en vit tröja, man säger inte att man har en neger tröja.

nej bravo vad duktig du är

jag har inte sagt att denna superdumma nazistpucko-klyscha stämmer, jag har bara förklarat hur (dåligt) dom tänker eftersom det var vad som efterfrågades.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okunnighet och/eller ignorans 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

nej bravo vad duktig du är

jag har inte sagt att denna superdumma nazistpucko-klyscha stämmer, jag har bara förklarat hur (dåligt) dom tänker eftersom det var vad som efterfrågades.

Exakt, med deras logik borde folk får man säga neger eftersom man får säga svartpeppar, gul sås, brunkål, rödspätta osv.

Sover


   
SvaraCitera