Aviseringar
Rensa alla

Om man har inget självförtroende, kört?


Ämnesstartare

Nej. Det har funkat rätt bra för mig i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

att få en flickvän så att säga?

Det beror ju på vilka krav du ställer och hur kräsen du är o.s.v. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrr:

Fast man ska inte förvänta sig att tjejen tar initiativ

Aldrig? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Aldrig?

Man skall inte förvänta sig det, nej. Möjligheten att hon faktiskt gör det är en annan sak. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobba upp det då. Antingen hos psykolog (vilket alla på um kan skriva under på att du behöver, i allra största välmening)
eller via hobbys eller annat.
Och tjejer är ingen homogen grupp så det är jättekorkat att skriva att man inte skall vänta sig initiativ från dem. Det är nu tvåtusentalet och mer accepterat för tjejer att ta för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jobba upp det då. Antingen hos psykolog (vilket alla på um kan skriva under på att du behöver, i allra största välmening)eller via hobbys eller annat. Och tjejer är ingen homogen grupp så det är jättekorkat att skriva att man inte skall vänta sig initiativ från dem. Det är nu tvåtusentalet och mer accepterat för tjejer att ta för sig.

Aha så man ska ba "aaa det är tvåtusentalet tjejer är inget kollektivt begrepp så jag ska bara vänta att hon ska ta initiativ istället för att själv göra det"

nej just det det är det som man inte ska göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrr:

Aha så man ska ba "aaa det är tvåtusentalet tjejer är inget kollektivt begrepp så jag ska bara vänta att hon ska ta initiativ istället för att själv göra det"

Spelar du dum nu eller jag hänger inte med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är inte kört, men skulle dock rekommendera att jobba på ditt självförtroende innan du försöker dig på ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herregud, ett seriöst svar till Anura.. det märkt att jag är berusad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Spelar du dum nu eller jag hänger inte med

Förmodligen jag som är dum och du som ej hänger med. Ja visst, det är 2000-talet men den som knappt ens vågar ta initiativt har ju mycket mindre chanser att lyckas bra. Vem fan vill ha en kille som knappt vågar snacka med en? Ja inte de flesta iallafall. Och nej det är inte korkat att säga att man inte ska vänta på att tjejen tar initiativ. Speciellt om man är en sån person som anura som förmodligen har komplex över sin hudfärg och utseende och massa andra grejer, hans osäkerhet märks ju genast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är viktigt att ha självförtroende men livet är inte kört om man har lågt självförtroende, gäller bara att träna upp det<3 du kan börja på nätet, ta kontakt med lite folk som verkar snälla (utan att vara desperat eller creepy) och jobba dog ut i irl 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrr:

Ja visst, det är 2000-talet men den som knappt ens vågar ta initiativt har ju mycket mindre chanser att lyckas bra. Vem fan vill ha en kille som knappt vågar snacka med en? Ja inte de flesta iallafall. Och nej det är inte korkat att säga att man inte ska vänta på att tjejen tar initiativ. Speciellt om man är en sån person som anura som förmodligen har komplex över sin hudfärg och utseende och massa andra grejer, hans osäkerhet märks ju genast.

Jag har aldrig påstått att dessa är attraktivt, eller ens önskvärda av varken den som har dem eller partnern, då handikappar livet. Det jag motsatte mig var den förlegade synen om att tjejer aldrig skulle ta initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

utan att vara desperat eller creepy

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag har aldrig påstått att dessa är attraktivt, eller ens önskvärda av varken den som har dem eller partnern, då handikappar livet. Det jag motsatte mig var den förlegade synen om att tjejer aldrig skulle ta initiativ.

Jag har nog aldrig sett tjejer ta initiativ om ens på krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrr:

Vem fan vill ha en kille som knappt vågar snacka med en? Ja inte de flesta iallafall. Och nej det är inte korkat att säga att man inte ska vänta på att tjejen tar initiativ. Speciellt om man är en sån person som anura som förmodligen har komplex över sin hudfärg och utseende och massa andra grejer, hans osäkerhet märks ju genast.

Så himla mycket komplex har jag ju inte [crazy] Min osäkerhet syns väl inte så tydligt? [crazy]


   
SvaraCitera