Aviseringar
Rensa alla

Om man köper en lägenhet


Ämnesstartare

Om man köper en lägenhet för kanske 2 miljoner.

hur mycket måste man betala i månaden på det lånet? någon som har några exempel?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kolla banken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på hur mycket man tjänar, borde väl stå på internet hur många % det är man betalar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej riktigt, men du måste räkna med att räntan kan öka upp till 7%...Inte så insatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EXEMPEL

orkar inte kolla igenom banken [n], känner direkt att det antagligen bara är krångligt att hitta rätt information


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

EXEMPEL

orkar inte kolla igenom banken [n], känner direkt att det antagligen bara är krångligt att hitta rätt information

Känns krångligt att ta ett lån som man inte kan betala även om räntan ökar kraftigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Känns krångligt att ta ett lån som man inte kan betala även om räntan ökar kraftigt.

ok :S, men jag kan antagligen betala. lr det är inte jag som betalar om det skulle gå igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

ok :S, men jag kan antagligen betala. lr det är inte jag som betalar om det skulle gå igenom.

Okej, päronen?

Men kan säga att de är många som inte klarar av en kraftig ökad ränta.[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Men kan säga att de är många som inte klarar av en kraftig ökad ränta.[badgrin]

ska gå till le bank. men ja, föräldrarna betalar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

ska gå till le bank. men ja, föräldrarna betalar

Då är det dina päron och banken som sköter det.
Beror på hur mkt de tjänar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

ska gå till le bank.

Låter klokt

retstickan:

men ja, föräldrarna betalar

Slappt 🙂 Men är de för du pluggar eller bortskämd ?:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Slappt 🙂 Men är de för du pluggar eller bortskämd ?:D

båda, men det är inte så underbart som du skulle kunna tro. skulle lätt byta ut detta mot ett par vänner (som jag tycker om) som jag kan dela lägenhet med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

båda, men det är inte så underbart som du skulle kunna tro. skulle lätt byta ut detta mot ett par vänner (som jag tycker om) som jag kan dela lägenhet med..

Jo men hade varit lustigare om du jobbat och får det om du förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Jo men hade varit lustigare om du jobbat och får det om du förstår vad jag menar.

faktiskt inte [y], men ska tänka några sekunder o se om jag kommer fram till något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

faktiskt inte [y], men ska tänka några sekunder o se om jag kommer fram till något

Om du jobbar och får lön och ändå betalt skulle det var ännu mer bortskämt^^


   
SvaraCitera