Aviseringar
Rensa alla

Om man saknar 7,5 hp kan man göra en prövning?


Ämnesstartare

Hej!

Jag undrar om någon vet ifall man nu saknar 7,5 högskolepoäng och gör en prövning på prövningsenheten och får betyg därifrån kan man räkna in kursen? 


   
Citera
Ämnesstartare

varför ska du gå i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkdlsgft:
varför ska du gå i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror nog på om det är ett ämne som ingår i kursen eller inte. Man kan inte byta ut mjölk mot kort om man gör den liknelsen. Fråga syv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Det beror nog på om det är ett ämne som ingår i kursen eller inte. Man kan inte byta ut mjölk mot kort om man gör den liknelsen. Fråga syv.

hur menar du? Liksom om jag saknade 7,5 hp då jag läste basår och istället valde att göra prövning på en sådan kurs? Man skall väl kunna formatera högskolepoäng till komvux poäng? Komvux och prövningsenheten är väl typ samma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur menar du? Liksom om jag saknade 7,5 hp då jag läste basår och istället valde att göra prövning på en sådan kurs? Man skall väl kunna formatera högskolepoäng till komvux poäng? Komvux och prövningsenheten är väl typ samma?

Du får fråga syv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Du får fråga syv.

men ifall man saknar några hp spelar de någon roll när eller vart man får poängen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men ifall man saknar några hp spelar de någon roll när eller vart man får poängen?

Fråga syv. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Fast här står de ju annorlunda

http://www.csn.se/hogskola/krav/studieresultat/studieresultaten-racker-inte/lasa-in-poang-1.2584

Är det bara CSN du vill ha? Isf kan du läsa vad som helst som har HP. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Är det bara CSN du vill ha?

Jo men känns dumt då jag har poängen men undra bara om jag kan tillgodoräkna de ja gick från prövningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo men känns dumt då jag har poängen men undra bara om jag kan tillgodoräkna de ja gick från prövningen

Om det inte ingår i kursen kan du nog inte . Men fråga syv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Om det inte ingår i kursen kan du nog inte

vad menar du ingår i kursen? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men ifall man saknar några hp spelar de någon roll när eller vart man får poängen?

spelar ingen roll för csn, spelar roll för behörighet att fortsätta aktuell utbildning. men att sakna 7.5 brukar inte vara något problem så vitt jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker mig att csn enbart tänker på hur mycket poäng man har tagit


   
SvaraCitera