Aviseringar
Rensa alla

Om man ska bygga muskler är de bra å vara vegan då?


Ämnesstartare

En fråga som alltid jagat mig, om man ska bygga muskler är de bra att vara vegan då? Menar är de optimal kost för att gå upp i vikt?

Flesta veganer jag vet är de tjejer (där de ses som snygt att vara spinkig) och killar som är coola och så, men som mer än ofta är spinkiga. [smile]

Det får en att ställa frågan, är veganismen optimalt för att bygga muskler? Expert som amatör dela med dig av din bild av det hela. [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det är knappast mindre optimalt än något annat.

http://www.veganbodybuilding.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

alltid fail att vara vegan


   
SvaraCitera

Eftersom att proteiner bygger muskler och det finns mest proteiner i kött svarar jag; nej. '
Men det klart man kan bygga muskler även fast man inte äter kött eller dricker mjölk m.m. Kanske bara tar längre tid...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huxfluxkruxmux:

Eftersom att proteiner bygger muskler och det finns mest proteiner i kött svarar jag; nej. '

finns mycket proteiner i bönor och sånt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huxfluxkruxmux:

Kanske bara tar längre tid...?

Är de optimalt om de tar längre tid?... det är frågan det.


   
SvaraCitera

kebu12:

alltid fail att vara vegan

jaha inget knull för dig alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Är de optimalt om de tar längre tid?... det är frågan det.

Tar inte längre tid om du käkar tillräckligt mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Tar inte längre tid om du käkar tillräckligt mycket?

Jag vet inte, upplys mig. [smile]


   
SvaraCitera

huxfluxkruxmux:

Eftersom att proteiner bygger muskler och det finns mest proteiner i kött svarar jag; nej. '
Men det klart man kan bygga muskler även fast man inte äter kött eller dricker mjölk m.m. Kanske bara tar längre tid...?

Det är inte proteinet som är problemet utan snarare det att man måste ligga på kaloriöverskott för att bygga muskler snabbt. Vegansk mat är generellt sett kalorifattigare än animalier, men med lite tankeverksamhet är det inget som är direkt omöjligt.

Speciellt inte nu när det är lätt att få tag i fullvärdigt vegetabiliskt protein i form av ärt-, soja- eller hampaprotein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Jag vet inte, upplys mig. [smile]

Du behöver inte tänka lika mycket när du käkar kött, perhaps, men du kan bli lika stor och stark på samma tid om du käkar rätt veganskt som om du käkar kött.


   
SvaraCitera

Köp nåt sånt där kosttillskott som innehåller överdrivet mycket kolhydrater så ska du se att det går snabbt![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, det är fail.


   
SvaraCitera

ELLER... så kan man först äta upp sig ordentligt, och bli riktigt fet. Frossa i pommes frittes! Och sen gymmar man 5 ggr i veckan, då omvandlas fettet till muskler och BAM så har man sina muskler! Vet flera som har testat detta, mycket effektivt [y]


   
SvaraCitera