Aviseringar
Rensa alla

om man ska göra slut


Ämnesstartare

levautanperfektion:

irl? öga mot öga? det va ju det jag inte kunde. jag kan inte de

inte mitt problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte via SMS iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

face to face or no deal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handskrivet brev.


   
SvaraCitera

Säg som det är, NU. Om du väntar kommer det bara bli värre för er båda. Och om du gör det via msn, tele eller så spelar egentligen ingen roll..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MSN + CAM [wink][wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

levautanperfektion:

jag får helt enkelt säga det på msn.

Det är ju verkligen JÄTTEopersonligt tycker jag. Ring fanskapet, han förtjänar att höra dig säga det iaf, det lilla kan du väll ge honom innan du lämnar honom åt den sorgvåg som kommer komma över honom som en tsunami?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eurynomous:

inte mitt problem

det är så lätt att säga "gör de bara". det va inte du som va där och hade grymt mkt ångest, jag vill ju göra det rätta! men det går inte att säga det öga mot öga, därför måste det bli msn, fattar du inte det. är inte huvudsaken att jag inte ljuger? jag tycker det iaf

Hezkirin:

Handskrivet brev.

mjo..

Fixxxer:

Säg som det är, NU. Om du väntar kommer det bara bli värre för er båda. Och om du gör det via msn, tele eller så spelar egentligen ingen roll..

jag tycker väl egentligen inte heller att de spelar nå roll, men det va så många som sa att det bästa är att göra det öga mot öga, jag vet faktiskt inte ens om jag håller med. då blir det bara jobbigt ju, jag skulle tycka det.

ja jag ska ju säga/skriva det till honom imorgon, sen är det upp till honom om han vill träffas ändå och vara kompis med mig. det går kanske inte så bra om han är kär i mig.

det viktigaste för mig är att vara ärlig, gick nästan sönder idag när han såg på mig. det känns som han vet att nåt e fel, så jag tänker tala om det, på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Det är ju verkligen JÄTTEopersonligt tycker jag. Ring fanskapet, han förtjänar att höra dig säga det iaf, det lilla kan du väll ge honom innan du lämnar honom åt den sorgvåg som kommer komma över honom som en tsunami?

Vad är viktigast, HUR han får höra det, eller att ja är ärlig mot honom?
jag kommer aldrig våga ringa, och då kommer det bara fortsätta som förut, jag kommer alltså ljuga och det hela kommer bli så jobbigt tillslut, att jag säkert funderar på att ta livet av mig, allvarligt (även fast jag aldrig skulle kunna göra så mot min familj)
men vi kan ju faktiskt träffas ändå och prata om det. det är att säga det som är svårt i början.


   
SvaraCitera

levautanperfektion:

Vad är viktigast, HUR han får höra det, eller att ja är ärlig mot honom?

båda är lika viktiga, hur han får höra det spelar roll för hur han kommer att behandla dig efteråt. Blir man dumpad på msn har man en tendens att tycka illa om sin flickvän/pojkvän för att denne dumpat en på ett så fegt sätt. Att du är ärlig mot honom är ett måste, ingen vill basera sitt liv/förhållande på en lögn, och det funkar inte att leva så.

Min polare var tillsammans med en tjej som bodde en bra bit ifrån honom, och när han ville göra slut så kom hon hem till honom, vilket var jävligt korkat, men jag tänkte att du kanske kunde be dina pojkvän att träffa dig i stan (om ni nu har en sån där du bor [crazy]) eller så. Stan är neutral zon, och därför behöver ingen känna sig instängd eller obekväm i miljön. Å andra sidan är det kanske inte så smidigt att dumpa nån på ett café i där det sitter massa människor runt om [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Msn är ju överlägset bäst [confused] Då slipper man ju se människan i ögonen [rolleyes]


   
SvaraCitera

Nej. Spring inte iväg. Vill du VERKLIGEN göra slut, så gör det face-to-face på en neutral mark. Som stan, i nå park, nå ställe där ni aldrig har varit (på så sätt kommer han att förknippa sina krossade känslor på en plats där han inte har varit förut och kan därmed undvika det).
Och du måste, verkligen måste, säga varför du vill göra slut. För att undvika hans blick måste du ha nånting att kolla på (på nå sten eller en papperskorg) medan du säger varför.

Gör det aldrig på msn, sms eller telefon. Det är bara fegt och du kommer bara få honom att må illa.

Efter du har gjort slut, GÅ inte tillbaka till honom när han bönar efter en andra chans. Du har gjort ditt val och du ska stå för det.

Säg gärna hur det har gått ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MSN eller SMS är bäst. Fatta vad sårad han kommer bli, hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det på vilket sätt du vill. Viktigast är ändå att du inte fortsätter ljuga + att du talar om varför!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Inte via SMS iaf.

det har jag gjort x_x hah, dont judge me!

DeathOrGlory:

MSN + CAM [wink][wink][wink][wink]

o mic XDDD så gott som irl<3 ahaha


   
SvaraCitera