Aviseringar
Rensa alla

Om man skall flytta skitlångt...


Ämnesstartare

Alltså över 100 mil. Hur får man med sig sina grejer? Alla mina djurgrejer, möbler o.s.v. får INTE plats i ett vanligt släp. Vad kostar det att hyra en lastbil tror ni? Finns det billigare alternativ?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag får väl boka typ tre tågplatser och åka med kaninerna medan sambon tar möbler o.s.v. i någon annan form av transport.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du flyttade ju härifrån? 🙁


   
SvaraCitera
Exner

Geigerzähler:
Alltså över 100 mil. Hur får man med sig sina grejer? Alla mina djurgrejer, möbler o.s.v. får INTE plats i ett vanligt släp. Vad kostar det att hyra en lastbil tror ni? Finns det billigare alternativ?

Beroende på hur mycket och tungt det handlar om, skulle jag föreslå bussgods.
http://www.bussgods.se
Det går ganska snabbt och med kostnad för bensin och hyra inte dyrare än hyrd lastbil. På deras hemsida finns möjlighet att räkna ut exakt kostnad, om man vet vikt och storlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Du flyttade ju härifrån? 🙁

Saknar farmor och farfar jättemycket, vill bo nära dem. Rodnar Har hittat en trea i Luleå.

Exner: Beroende på hur mycket och tungt det handlar om, skulle jag föreslå bussgods.
http://www.bussgods.se
Det går ganska snabbt och med kostnad för bensin och hyra inte dyrare än hyrd lastbil. På deras hemsida finns möjlighet att räkna ut exakt kostnad, om man vet vikt och storlek.

Tack, ska kolla upp det! Men har fett känsliga högtalare och en soffa på typ 100kg + en fåtölj tillhörande soffan som också är i massivt trä och väger satan. Sedan terrarium i glas + diverse skänkar, en säng, två bord med stolar (båda arvegods, svintunga, stora och har ett sentimentalt värde). Kaninerna har ju ett par burar också...

Känns som att det blir mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en gammal fåtölj också. Massa jävla grejer, helt otroligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Saknar farmor och farfar jättemycket, vill bo nära dem. Har hittat en trea i Luleå.

naw va, kom hit vi kan leka igen :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol, låter fel
men det vore kul att hänga nån gång, är ju ändå kvar här i sommar


   
SvaraCitera
Exner

Geigerzähler:

Saknar farmor och farfar jättemycket, vill bo nära dem. Rodnar Har hittat en trea i Luleå.

Känns som att det blir mycket.

Låter i så fall som att lastbilhyra är bättre. Kan rekommenderas Hertz som erbjuder en att hyra på bil en ort, och återlämna på annan. Vet att de finns både i Göteborg och Luleå.


   
SvaraCitera

Lastbil går väl på 1000-1500 per dygn, typ. Plus bränsle förstås. Skulle nog satsa på det alternativt se det som ett ypperligt tillfälle att göra sig av med en massa saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MAn skickar prylarna med posten juuuuuu, de har tillgång till fraktplan och lastbilar, containrar på tågvagnar bland annat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Låter i så fall som att lastbilhyra är bättre. Kan rekommenderas Hertz som erbjuder en att hyra på bil en ort, och återlämna på annan. Vet att de finns både i Göteborg och Luleå.

Tack som fan för tipset! Ska kolla på det.

Edinburgh: Lastbil går väl på 1000-1500 per dygn, typ. Plus bränsle förstås. Skulle nog satsa på det alternativt se det som ett ypperligt tillfälle att göra sig av med en massa saker.

Men är saker jag vill ha kvar, kan inte göra mig av med sambons arvegods. Mina terrarium och akvarium kanske jag kan göra mig av med dock... Men ah, jag vet inte,.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska din sambo flytta med?


   
SvaraCitera
Exner

Geigerzähler:

Tack som fan för tipset! Ska kolla på det.

Så lite så! Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, absolut. Det är därför vi skaffar större. Fungerar ej att bo i en etta nu när ingen pluggar/jobbar, det blir lätt för mycket när man umgås 24/7. Ska dock börja plugga snart hade jag tänkt.


   
SvaraCitera