Aviseringar
Rensa alla

om man spyr blod


Ämnesstartare

är det nödvändigt att kontakta sjukhus då? om det bara är lite blod, kan man vänta och se om det försvinner typ? eller bör man åka till sjukhus direkt?


   
Citera

ring sjukvårdsupplysningen och fråga, UM-diagnoser kanske är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åk till sjukan men om du e äs så kan de va din hals som blöder pga frätt sönder av all ässpyningar


   
SvaraCitera
sincan

Kommer ju oftast med lite blod när man spyr pga uppfuckad hals, eller är jag speciell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

är jag speciell?

Angelize:

äs

Angelize:

äs

Angelize:

äs

Angelize:

äs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på hurdant det kommer och sådär 😛

är det liksom blodklumpar i själva kräkset betyder det antagligen att du har någon form av magsår och måste behandlas.

blöder det bara lite i halsen/gommen efter att du kräkts med flit har du antagligen bara råkat skrapa dig med naglarna eller nåt vilket är helt ofarligt, sålänge det inte fortsätter blöda eller blöder jättemycket typ. [cute]


   
SvaraCitera
sincan

Angelize:

Angelize: äs

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

åk till sjukan men om du e äs så kan de va din hals som blöder pga frätt sönder av all ässpyningar

fruktar att det är något sådant, skulle ju helst undvika att åka till sjukhuset då de antagligen räknar ut hur det ligger till. då blir det liv i luckan på bup och hemma, fruktar jag, och det är väl det sista jag behöver just nu. men det är ganska nödvändigt att kontakta sjukhuset eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magsjuka:

men det är ganska nödvändigt att kontakta sjukhuset eller?

Alltså om det nu är pga att du självspyr ofta så behöver du ju ta ett uppehåll o sluta spy så halsen får läka 🙁


   
SvaraCitera
sincan

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/se​rious-mas...5-g

länken funkar inte, men det låter hemskt intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magsjuka:

men det är ganska nödvändigt att kontakta sjukhuset eller?

asså kommer det blod i själva kräkset, eller blöder du lite i halsen i samband med att du äs-kräks?

i det senare fallet så: nej det är antagligen inte nödvändigt att åka till sjukhuset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

beror på hurdant det kommer och sådär 😛

har aldrig varit med om det förut, bara igår och imorse. det är inte klumpar, snarare blandat med slem och spya typ? inga mängder iaf.

Angelize:

Alltså om det nu är pga att du självspyr ofta så behöver du ju ta ett uppehåll o sluta spy så halsen får läka 🙁

ja, kan ju försöka om det räddar mig från sjukhuset. spyr dock inte sådär överdrivet ofta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

asså kommer det blod i själva kräkset, eller blöder du lite i halsen i samband med att du äs-kräks?

det är I kräkset, ligger därinne typ? ser ut som iaf. nu blir jag nervös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magsjuka:

har aldrig varit med om det förut, bara igår och imorse. det är inte klumpar, snarare blandat med slem och spya typ? inga mängder iaf.

magsjuka:

det är I kräkset, ligger därinne typ? ser ut som iaf. nu blir jag nervös.

låt halsen vila lite och ta det försiktigt med naglarna bara. om det inte blir värre eller du börjar få andra problem av det, så är det nog ingen fara => tare lungt med kräksandet bara[cute]


   
SvaraCitera