Aviseringar
Rensa alla

Om man tonar håret blir det fult när färgen går ut


Ämnesstartare

Shoo bree jag tänkte tona håret pga vill inte färga bort min egna färg. Grejen e den jag vill testa rött dvs tona rött. Azzå jag vill ba ha rött ett tag pga de e såååååååå POPPIZ just nu.Ok not really men Rihanna e så fucking snygg i den looken. Asså skulle ej banga på na.
Men kmr det bli fult när det går ut ur håret? Kmr min gamla hårfärg va kvar när allt e ute? Jaa jag vet borde kunna denna fråga då jag e beautyqueen no.1 men hårfärg e ej mkn starkaste sida...ja har tonat när jag var liten o färgat nångång men de e hos frisören. plus hårfärgen fastna aldrig på mitt hår den försvann ist för växte ut. skumt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det beror mycket på hårtyp och grundfärgen.
Vad har du naturligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även vilken toning (alltså märke) spelar så klart in.

När jag (som är ljusblond) tonat i röda färger så går det bara ut litegrann, för att få helt blont igen måste jag bleka. Kanske är det annorlunda för dig om din grundfärg ligger närmare den röda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Det beror mycket på hårtyp och grundfärgen.
Vad har du naturligt?

Okej jag har brunt. Men jag nöjjer mig med neutralröd, orkar ej bleka håret innan för o få den där rihannafärgen...vill ba ha en förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Även vilken toning (alltså märke) spelar så klart in.

När jag (som är ljusblond) tonat i röda färger så går det bara ut litegrann, för att få helt blont måste bleka. Kanske är det annorlunda för dig om din grundfärg ligger närmare den röda.

Jag tror faktiskt jag har röda pigment i håret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tips på vilken färg jag ska köpa? lr aa märke...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helst ej så dyr, måste köpa 2 st pga långt hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill verkligen inte att det röda ska fastna :/ Vill att det ska gå ut helt...efter ett tag. Men det kanske gör det pga har ju inte blont hår...
Har hört nått om hennafärg lr något. Det kanske e bättre? E väl naturligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag tror faktiskt jag har röda pigment i håret

Tonar du med en röd nyans bara för att förstärka din naturliga så går nog det mesta ur till slut.
I vilket fall som helst kommer inte utväxtranden vara särskilt tydlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Tonar du med en röd nyans bara för att förstärka din naturliga så går nog det mesta ur till slut.
I vilket fall som helst kommer inte utväxtranden vara särskilt tydlig.

Ok tack 🙂
Vet du något bra märke kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de kan bara bli rött med brun "grund" om du tonar. om du vill ha rötttttröttt måste du typ bleka innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

de kan bara bli rött med brun "grund" om du tonar. om du vill ha rötttttröttt måste du typ bleka innan.

Okej. Börjar med att tona bara, sen om jag verkligen trivs, så kanske jag går eett steg längre...[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Okej. Börjar med att tona bara, sen om jag verkligen trivs, så kanske jag går eett steg längre...

yeah gör så! lär ju se bra ut i typ 2-3 veckor innan de bleks för röd färg e svååårtt tkr ja[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

tips på vilken färg jag ska köpa? lr aa märke...

Jag har mest laborerat med permanent färg tidigare så jag är inte riktigt säker på vilka toningar som är bra.
Loreal Casting Creme Gloss är helt okej i alla fall.
De kostar runt hundralappen, men sliter inte så förbannat på håret i och håller bra (så bra det går i mitt hår i alla fall...).
Annars finns ju Jane Helen Mood som fått bra kritik och är väldigt billiga (använde det märket nu senast jag blekte mig).

Angelize:

Vill verkligen inte att det röda ska fastna :/ Vill att det ska gå ut helt... Men det kanske gör det pga har ju inte blont hår...

Färg fäster asdåligt på blont hår. Mitt blir alltid fisfärgat efter ett tag.
Det är råttfärgat/brunt man ska ha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack, skrev upp detta, ska kolla i helgen om de finns.[smile]


   
SvaraCitera