Aviseringar
Rensa alla

Om man vill anmäla en moderator...


Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Men suck, gå till tingsrätten om du vill ha regler,

Det finns regler här på UM, jag är ganska nöjd med dem OM de följs.

Förövrigt är din kommentar totalt onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Förövrigt är din kommentar totalt onödig.

Ditt gråt med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ditt gråt med

Svampuss:

Förövrigt är din kommentar totalt onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Dessutom är sannolikheten ganska stor att ett PM glöms bort eller ignoreras av en person men mindre sannolikt att det glöms bort/ignoreras av tre personer.

Jag skulle snarare anse tvärtom. Ett PM till en administratör/moderator är normalt och formellt. Och eftersom att även moderatorer och administratörer kommunicerar med varandra, så är risken rätt stor att ett spammande av samma meddelande till tre personer kan anses väldigt oseriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

spammande av samma meddelande till tre personer kan anses väldigt oseriöst.

Spammande?

Skickar man till en och inte får någon respons så säger det väl sig självt att man söker upp andra som kanske kan bemöda sig med att ge respons? Så går det till i verkliga livet och så borde det kunna gå till på ett fjant-forum utan att det ska upplevas som "oseriöst".

Hela "icke-systemet" för att kunna anmäla en moderator urholkar hela processen som sådan. Användarna här på UM är i princip rättslösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Skickar man till en och inte får någon respons så säger det väl sig självt att man söker upp andra som kanske kan bemöda sig med att ge respons? Så går det till i verkliga livet och så borde det kunna gå till på ett fjant-forum utan att det ska upplevas som "oseriöst".

Du får tänka på att det är helg och att alla inte sitter vid datorn 24/7. Personligen kan jag inte se vad som är så pass brådskande med en anmälan av en moderator att man måste skicka till tre olika personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Du får tänka på att det är helg och att alla inte sitter vid datorn 24/7

Sant.

sikkos:

Personligen kan jag inte se vad som är så pass brådskande med en anmälan av en moderator att man måste skicka till tre olika personer.

Låt säga att jag kanske har mindre bra erfarenhet av anmälningar av moderatorer än vad du har...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svampuss:

Låt säga att jag kanske har mindre bra erfarenhet av anmälningar av moderatorer än vad du har...

Antagligen kan det vara en anledning, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera