Aviseringar
Rensa alla

Om man vill hoppa av gymnasiet


Skrev lite fel på namnet bara då va. [blush]

Btw.
Tänk på att det inte finns något som ersätter gymnasieutbildning.
Alltid värt att tänka till lite extra på - vem vet vad du vill göra när du är lite äldre... gymnasieutbildningen kanske skulle ha kommit väl till pass (;

Run Riot:

Jag funderar seriöst på att hoppa eller byta skola.
Men min skola är skitbra, och jag älskar verkligen min klass

Varför i hela friden funderar du på att byta skola om den är "skitbra" och du älskar din klass? ... eller du var väl seriös? hum.


   
SvaraCitera

Regn:

Om du älskar din klass varför funderar du på att byta skola?

MDAVIS:

Varför i hela friden funderar du på att byta skola om den är "skitbra" och du älskar din klass? ... eller du var väl seriös? hum.

Haha ja jag är seriös. Jag har problem med att ta mig till skolan, för nånting tar bara stopp i mig. Jag kan vara "nästan framme" så bara vänder jag och drar hem igen fast jag inte mår dåligt. Tar för övrigt en halvtimme med tåg dit. Så pallar jag verkligen inte trycket i skolan, även fast den är mysig och allt. Deadlines funkar aldrig för mig, jag är usel på att plugga och ja... Behöver jag fortsätta? [cute]


   
SvaraCitera

Marcus Normark:

Du kommer inte ångra att du gått gymnasiet, däremot kommer du ångra att du hoppar av

[y]


   
SvaraCitera

Run Riot:

.

Ajdå. Men det kanske går att lösa så det känns bättre, hoppas kan man alltid i alla fall.

Låter oerhört jobbigt att sitta på tåget i en halvtimme varje morgon [tired]. Jag är själv less på att promenera i ca 30 minuter varje morgon... speciellt nu när snön snart kommer [n]


   
SvaraCitera

MDAVIS:

Ajdå. Men det kanske går att lösa så det känns bättre, hoppas kan man alltid i alla fall.

Låter oerhört jobbigt att sitta på tåget i en halvtimme varje morgon . Jag är själv less på att promenera i ca 30 minuter varje morgon... speciellt nu när snön snart kommer

Själva tågresan har jag inget emot, det är faktist ganska avkopplande i stressen att sitta där och tänka på annat Dold text: och garva åt störda människor på tåget fast man låtsas att det är nåt annat man garvar åt.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Haha ja jag är seriös

Ok, känner igen det där faktigst [tard] men men det är bara att kämpa på 🙂

Men om du vill så finns det andra altenativ som distans gymnasie, det är precis som en vanlig skola fast du jobbar hemma och får hem dina läxor. Kolla in Korr.se det är en sån skola.


   
SvaraCitera

Regn:

Men om du vill så finns det andra altenativ som distans gymnasie, det är precis som en vanlig skola fast du jobbar hemma och får hem dina läxor. Kolla in Korr.se det är en sån skola.

Jao, har hört det. Men har typ ingen självdisciplin heller, så det skulle aldrig funka! [sad]


   
SvaraCitera

Alla är så jävla felinformerade angående gymnasiet och jobb efter det etc.
För i helvete, det blir ju vad man gör det till givetvis. Jag gick inte gymnasiet och jag drog till Norge, fick jobb efter en vecka och tjänade riktigt jävla bra.

Ni är sånna riktiga idioter. Snackar om saker ni inte har någon aning om, utan bara antar. [zzz]


   
SvaraCitera

SUKOF:

fick jobb efter en vecka

Och det är vad för jobb?

Att tjäna bra i Norge är väl inte det allra svåraste, oavsett hur det ser ut på ens utbildningsnivå.


   
SvaraCitera

MDAVIS:

Och det är vad för jobb?

Jobbade med säkerheten på en flygplats.

MDAVIS:

Att tjäna bra i Norge är väl inte det allra svåraste, oavsett hur det ser ut på ens utbildningsnivå.

Nej, precis. Tyder inte det på att utbildning inte är så jävla viktigt?


   
SvaraCitera

SUKOF:

Nej, precis. Tyder inte det på att utbildning inte är så jävla viktigt?

Tja, beror väl på.
Det är lättare att få jobb där eftersom de är mer i behov av arbetskraft än Sverige,
men inte alla skulle ju kunna tänka sig att jobba i Norge eller något annat land...
Gymnasieutbildning underlättar ändå i slutändan skulle jag säga... men visst är arbetsvana något avgörande det med.
Måste dock erkänna att jag inte förstår mig på hela grejen med Bild & Form-linjen,
om man inte pluggar vidare efter det så vad får man för nytta i arbetslivet tro?
Har ingen större koll, finns säkert NÅGOT jobb där det kan imponera... Har ingen större koll på utbudet av jobb känner jag.


   
SvaraCitera

MDAVIS:

Måste dock erkänna att jag inte förstår mig på hela grejen med Bild & Form-linjen,
om man inte pluggar vidare efter det så vad får man för nytta i arbetslivet tro?
Har ingen större koll, finns säkert NÅGOT jobb där det kan imponera... Har ingen större koll på utbudet av jobb känner jag.

Nu har jag ju ingen direkt koll på vilka linjer som ger en direkt frikort in till arbetslivet. Men de flesta program är väl ändå förberedande inför högskola och universitet vad jag vet. Men sen är det inte heller något krav att ha högskole/universitetsbetyg för att få alla jobb. Jag menar, alla jobb kräver inte en sådan hög utbildning.
Det mesta antar jag hänger på sina meriter, och om man har körkort eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja whatever, finns ju en massa skumma sätt att tjäna pengar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera