Aviseringar
Rensa alla

Om mustascher


Ämnesstartare

Liksom många andra modetrender, är mustaschen föremål för skiftande popularitet genom tiden. Även om den moderna kulturern ofta associerar mustascher med män i den viktorianska eran, visar Susan Walton som i början av den viktorianska eran ansiktshår var "betraktas med avsmak" och att mustaschen ansågs märket för en konstnär eller revolutionär, som båda var på den sociala frans för tiden.

Enligt en studie utförd av Nigel Barber har resultaten visat ett starkt samband mellan en bra äktenskap marknad för kvinnor och ett ökat antal mustascher bärs av den manliga befolkningen.

I en studie utförd av J.A. Vass och EM Blunk,visade att personer i ledande ställning visade sig uppfatta, och därför vara mer benägna att anställa, män med ansiktshår.

En studie utförd av Freedman föreslog att kvinnor som studerar vid universitetet i Chicago föredragna män med ansiktshår eftersom de uppfattade dem att vara mer maskulin, sofistikerad och mogen än renrakade män.

Vad tycker ni? [crazy][tard]


   
Citera

mustacher är avvikande, det är därför jag har skaffat en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FULT


   
SvaraCitera

Gillar.
Dock helst i kombination med skägg osv.


   
SvaraCitera
vera00

Tycker det är ofräscht [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vera00:

Tycker det är ofräscht [rolleyes]

Hurdå ofräscht?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kräks lite i munnen när jag ser mustascher som når ned till läpparna, eller som "växt ihop" med näshår. Synligt näshår övht är blä och hemskt.


   
SvaraCitera
mynona

Mustascher och skägg i övrigt markerar en könsmässig skillnad till kvinnor och de är mycket populära i mellanöstern. De får en kille att se ut som en gammal farbror och gamla gubbar kan förstås se mer förtroendeingivande, kunniga och trygga ut än unga killar. Jag har svårt att förstå varför man vill se ut som en gammal gubbe, om det inte är för att man har dåligt självförtroende och tycker att det hjälper en att hävda sig - en del med skägg har sagt till mig att de känner sig oskyddade och ser barnsliga ut utan. Smaken är förstås olika.


   
SvaraCitera

isola:

"växt ihop" med näshår

dafuq?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

dafuq?

Långt näshår som försvinner in i mustaschen [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Långt näshår som försvinner in i mustaschen

Och du har bevittnat detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Och du har bevittnat detta?

många ggr [cry]
men då mest på gamla gubbar iof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra hållet kan skägg och mustascher se bra ut på en del. Men det är sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ha en kapitulera villkorslöst för wehrmachtmustasch.


   
SvaraCitera

Mustasch är jävligt coolt. Speciellt när den är stor[cute]


   
SvaraCitera