Aviseringar
Rensa alla

Om ni byggde ert egna forum, vad hade du gjort annorlunda?


Chatt, något slappare moderering och möjlighet att lägga till spoilers i inlägg.

Fantastiskt:
Att man kan gilla inlägg

Tyvärr har det dock skapat tråkigare debattklimat på andra sidor. Det leder till att man bara uppröstar de poster som uttrycker samma åsikt som en själv, och den mest populära åsikten får därmed mest cred, oavsett vad argumenten faktiskt är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Chatt, något slappare moderering och möjlighet att lägga till spoilers i inlägg.

Tyvärr har det dock skapat tråkigare debattklimat på andra sidor. Det leder till att man bara uppröstar de poster som uttrycker samma åsikt som en själv, och den mest populära åsikten får därmed mest cred, oavsett vad argumenten faktiskt är.

Dock kan man gilla inlägg utan att det påverkar posternas layout. Det visar alltså hur stor support ett visst påstående har, men det betyder inte att inlägget är viktigare.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när man gör en tråd, börjat skriva och upptäcker att det är på t.ex diskution och inte fråga så då måste man byta och då är inte texten kvar. Skulle ändra på att texten var kvar helt enkelt. Någon som äns fattar vad jag menar xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
när man gör en tråd, börjat skriva och upptäcker att det är på t.ex diskution och inte fråga så då måste man byta och då är inte texten kvar. Skulle ändra på att texten var kvar helt enkelt. Någon som äns fattar vad jag menar xD

Jupp jag förstårTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh saknar Q:et i början av trådtiteln på förstasidan då man blivit citerad +_+ fast det nuvarande systemet är bättre.

Måste säga att UM, eller Zinions forumutseende eller we, är så himla snyggt och logiskt jämfört med många andra, speciell amerikanska forum, speciellt förr i tiden.. Fattar inte vad de tänkte med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta bort minst 10 character-begränsningen, det räcker ju att göra 10 blank spaces så kommer man ju runt det ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man borde kunna redigera ett inlägg inom en viss period efter att det skrivits utan att det står efteråt att inlägget är redigerat. Lite pinsamt ifall man alltid gör slarvfel..


   
SvaraCitera

Inte särskilt viktigt men det hade varit nice om man kunde ha en signatur här på UM.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Man borde kunna redigera ett inlägg inom en viss period efter att det skrivits utan att det står efteråt att inlägget är redigerat. Lite pinsamt ifall man alltid gör slarvfel.. 

Det kan man? Syns bara när moderatorerna redigerar inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Det kan man? Syns bara när moderatorerna redigerar inlägg.

Jaha haha, det har jag missat helt... 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Jaha haha, det har jag missat helt... 

Hade stått så efter varje inlägg jag skrev annars (en av anledningarna till att jag inte vill bli moderator). Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Hade stått så efter varje inlägg jag skrev annars. Galen

Ja, jag har faktiskt tänkt att det varit lite konstigt hur sällan folk redigerar sina inlägg jämfört med mig.. Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Inte särskilt viktigt men det hade varit nice om man kunde ha en signatur här på UM.

Mm, som på den gamla goda tiden!


   
SvaraCitera

aristoteles:

Dock kan man gilla inlägg utan att det påverkar posternas layout. Det visar alltså hur stor support ett visst påstående har, men det betyder inte att inlägget är viktigare.Tumme upp

Nja, det kan ändå bli så att man bara kollar på de med mest support, eller åtminstone bryr sig mer om poster med mer support. Det kan visserligen vara bra i de flesta vanliga trådar, men det skulle fortfarande förstöra de flesta debatter. Om det ska införas bör man se till så det åtminstone inte kan användas i politikdelar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Nja, det kan ändå bli så att man bara kollar på de med mest support, eller åtminstone bryr sig mer om poster med mer support. Det kan visserligen vara bra i de flesta vanliga trådar, men det skulle fortfarande förstöra de flesta debatter. Om det ska införas bör man se till så det åtminstone inte kan användas i politikdelar. 

Jag vet inte om jag tycker att en debatt förstörs av det faktum att man kan välja att "gilla" vad någon sagt? Det är väl hela grejen, att få visa vad man tycker?


   
SvaraCitera