Aviseringar
Rensa alla

om ni också blev upprörda över senaste uppmärksammade våldtäktsmålet


Ämnesstartare

aristoteles:

Jag får se den en kort stund, sedan kommer det upp en rutaLedsen

drygt! 

kan kopiera infon:


   
SvaraCitera

Blivande_japan

att det är hon som arrangerar det är väl ändå sekundärt.

det gör hela demonstrationen till personkultig populism och moralvidrig att delta i 

cissi wallin är en mycket mycket sjuk människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Ja läs det. Allt är weird

har läst nu och hittar ingenstans att hon skulle ha sagt något om att hon gillar dominanssex. det enda jag läste var att hon tidigare haft dominanssex, men att det då varit med partners och att de haft kodord


   
SvaraCitera
Yaren

vad är det för nytt våldtäktsfall? Vad har jag missat 


   
SvaraCitera

Yaren:
vad är det för nytt våldtäktsfall? Vad har jag missat 

en kvinna blev våldtagen och mannen blev frisläppt trots att han sa att hon sade nej, men han uppfattade de "som en del av sexleken" typ.


   
SvaraCitera

tycker spontant att det är rimligt att ställa högre krav på samförstånd när det gäller bdsm, och att det inte går att använda det som bortförklaring om det är underförstått. om de inte kommit överens om ett safeword så är ju ett nej rimligen fortfarande ett nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
tycker spontant att det är rimligt att ställa högre krav på samförstånd när det gäller bdsm, och att det inte går att använda det som bortförklaring om det är underförstått. om de inte kommit överens om ett safeword så är ju ett nej rimligen fortfarande ett nej.

precis. dessutom hade de inte pratat om varken bdsm eller "dominanssex" (jag är för n00b för att veta skillnaden tror jag), vilket ju gör det ännu märkligare att han bara kunde ta för givet att "nej" betydde "ja"


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

precis. dessutom hade de inte pratat om varken bdsm eller "dominanssex" (jag är för n00b för att veta skillnaden tror jag), vilket ju gör det ännu märkligare att han bara kunde ta för givet att "nej" betydde "ja"

öhm, dominans är del i bdsm, typ. känns som att de använder begreppet rätt klumpigt, men jag är inte heller helt flytande i terminologin. men jag tror att det skulle vara en bra tumregel, finns inget stoppord så betyder nej alltid nej, man ska inte behöva förlita sig på vilken ton folk säger grejer i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

öhm, dominans är del i bdsm, typ. känns som att de använder begreppet rätt klumpigt, men jag är inte heller helt flytande i terminologin. men jag tror att det skulle vara en bra tumregel, finns inget stoppord så betyder nej alltid nej, man ska inte behöva förlita sig på vilken ton folk säger grejer i.

håller helt med. man kan inte bara ha sex helt random med en person man inte känner och kunna komma undan med att man inte förstod att "nej" betydde "nej"


   
SvaraCitera

Vilket är det "senaste uppmärksammade våldtäktsmålet"?


   
SvaraCitera

"Hur stavar gärningsmannen sitt namn? Är det Muhammed eller Mohammad?"


   
SvaraCitera

hur kan dom hata män?? haha


   
SvaraCitera

kukoxo:

Läste lite ur dom1

Det var bara den tilltalades berättelse väl? Målsägande sa att ämnet sex kom upp ba men inte så länge. 

NiklasW:
Gissar på att det är ytterst få av de som blivit upprörda över våldtäktsdomar som på riktigt satt sig in och läst domen.

NiklasW:
Vilket är det "senaste uppmärksammade våldtäktsmålet"?

hahahahahahah åguuuuu fyfan vad du är pinsam


   
SvaraCitera

Järnis: Det var bara den tilltalades berättelse väl? Målsägande sa att ämnet sex kom upp ba men inte så länge.

JAG LÄSTE DET UR EN BLOGG HAHA inte riktiga pdf-formatet
personen hade analyserat sj med citattecken. ska läsa domen mer när jag e hemma pga pinit att läsa sånt på jobb1


   
SvaraCitera

dazed:
"Hur stavar gärningsmannen sitt namn? Är det Muhammed eller Mohammad?"

Det måste vara lurigt för Niklas nu, han vet att tilltalad är en riktigt fin kille iom hans namn, dock är ju målsägandens namn sekretess så hon kanske är en riktig lurmus från något hemskt land som bara är ute efter att sätta dit stackars svenskar. Samtidigt kan hon vara pursvensk och den tilltalade vara en sådan där hemsk adopterad sak från typ somalia som hans parti vill sätta stopp för
Stackars Nille Ledsen


   
SvaraCitera