Aviseringar
Rensa alla

Om ögonlaser


Ämnesstartare

Hej!

Jag har börjat fundera på en ögonlaser, är dock väldigt osäker och ställer mig kritisk till ögonoperationer.. Är det någon här som skulle rekommendera det? Har -3.0 på båda ögonen och är riktigt trött på glasögon, så det är ingen spontant jag kommit fram till!


   
Citera

glasögon är det bästa med livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linser?


   
SvaraCitera

Verkar lite riskabelt. Men prata med läkarna ordentligt så kommer du nog fram till hur du ska göra.


   
SvaraCitera

Ogonlaser:

rekommendera det?

Har två syrror som gjort. Vart jättebra för den ena, inte lika bra för den andra. Men hon hade kunnat gått tillbaka och få korrigerat igen gratis men var för lat.
Tror det är en väldigt säker metod. Inte 100% att det bli perfekt första gången men då kan de korrigera igen.


   
SvaraCitera

Och se till att det är en väldigt bra och modern klinik. Jag tror det finns ett par olika tekniker.


   
SvaraCitera

Jag vill oxå vara som stålmannen [n] ögonlaser[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa linser annars? jag hade glasögon till jag blev 15 sen skaffa jag linser och jag har inte ångrat mig! [blush]


   
SvaraCitera

ville alltid ha glasögon när jag var yngre
vill nu ha linser
har olyckligtvist ärvt dålig syn
vill ha bra fungerande ögon


   
SvaraCitera
Åtta

Fuck yeah!

Image

OnT: Kände en man som hade gjort det. Han var nöjd.


   
SvaraCitera

om operationen lyckas blir man glad och tycker man fattat rätt beslut. om den inte gör det så ångrar man sig.


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror det är en väldigt säker metod. Inte 100% att det bli perfekt första gången men då kan de korrigera igen.

man kan inte alltid korrigera igen.

hörde om en kvinna som fick leva med fladder i ögonvrån hela livet.


   
SvaraCitera

det är aldrig riskfritt att operera sig. det kan alltid leda till permanenta handikapp.


   
SvaraCitera