Aviseringar
Rensa alla

Om SD Kommer till makten


Ämnesstartare

Varning, den är lång...

Hej, jag är en kille som bor i stockholmsområdet. Jag är sedan en tid engagerad politiskt i ett borgerligt ungdomsförbund och jag brinner för partiets politik, demokrati och allas lika värde. Jag kallar mig själv för liberalnationalist. Detta menar jag att jag älskar mitt land och min flagga samtidigt som jag anser att mitt land är till för alla och att alla som vill jobba och bidra till samhället.

Men nu kommer min tanke. Nu när decemberöverenskomelsen är skrotad så kommer det eventuellt bli nyval om SD kommer till makten så vill jag inte kalla mig svensk. Jag är rädd för dem.
Jag älskar Sverige och vill av både religösa/ politiska skäl göra militärtjänstgöring för att försvara Sveriges demokratiska värderingar. Jag vill bli officer för att försvara mitt land som jag älskar av hela mitt hjärta och som jag är bredd att dö för.
Men jag kan inte försvara ett land som styrs av ett nazistiskt parti.

Jag funderar om detta händer på att söka asyl i Norge för att få leva det liv som jag vill. Jag kanske inte kommer bli soldat men jag visar iallafall vad jag tycker och jag uppmanar er alla att göra samma sak. 
Jag vet att jag kommer få endel skit om att jag kallar SD för nazister så låt gå. Jag är inte politiskt korrekt men vad tusan. Jag skriver vad jag känner, inte vad som är politiskt korrekt. Jag har sagt upp kontakten med ett flertal av mina gamla vänner som starkt sympatiserar med SD ska jag också tillägga!

Är det fler som känner som jag? Skulle gärna vilja ha kontakt med er! Partifärg är ointressant egentligen men jag riktar mig främst till borjerliga ungdomar.  


   
Citera

Varför är ungdomar alltid så hetsiga? Kan man inte bara lugna ned sig istället? Vad är det för fel på oss?


   
SvaraCitera

Förvänta dig  att någon kommer att påstå om  hur "icke-rasistiskt" SD är i denna tråd. Det lär inte nog dröja.


   
SvaraCitera

bl:
Förvänta dig  att någon kommer att påstå om  hur "icke-rasistiskt" SD är i denna tråd. Det lär inte nog dröja.

Partiets politik i sig är varken rasistisk eller nazistisk.  Däremot är det sant att den lockar till sig rasister. 


   
SvaraCitera

TS, du får gärna utveckla varför du anser att SD är nazistiskt. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
TS, du får gärna utveckla varför du anser att SD är nazistiskt. 

Förväntar du dig att du ska få höra något argument du inte hört förut eller att någon av er ska byta ståndpunkt?


   
SvaraCitera

Punda:

Förväntar du dig att du ska få höra något argument du inte hört förut eller att någon av er ska byta ståndpunkt?

Nej, men det är ändå intressant att veta vad det var i just hans fall som ledde till den slutsatsen. Dessutom brukar jag argumentera främst för att jag finner ett egenvärde i det, handlar inte lika mycket om att försöka övertala meningsmotståndaren. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag menar att de i grunden startades av nazistsympatisörer och att det är en del av medlemmarna har nazistisk bakgrund. Självklart är inte alla nazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se

Ruttenfisk:

Partiets politik i sig är varken rasistisk eller nazistisk.  Däremot är det sant att den lockar till sig rasister. 

Då ser du väll själv problemet? Ett parti som lockar till sig nazister är inte bra för sverige och det är inte de landet som jag är stolt över... 


   
SvaraCitera

Ogge maistro:
Se
Då ser du väll själv problemet? Ett parti som lockar till sig nazister är inte bra för sverige och det är inte de landet som jag är stolt över... 

Nazisterna kommer att finnas oavsett, vad spelar det för roll exakt var de samlar sig, speciellt när de ändå trots allt utgör en minoritet av SDs sympatisörer?


   
SvaraCitera

Ogge maistro: Jag funderar om detta händer på att söka asyl i Norge för att få leva det liv som jag vill.

Vad får dig att tro att du kommer att beviljas asyl i Norge bara för att enligt dig "fel" parti kom till makten i Sverige? Du är väl medveten om att Norge redan har strängare invandringspolitik än Sverige och att deras motsvarighet till SD (Fremskrittspartiet) sitter i regeringen?


   
SvaraCitera

De "riktiga" nazisterna röstar väl knappast på Sverigedemokraterna utan de väljer väl Svenskarnas Parti istället som just är det största nazistiska partiet i Sverige. I så fall är det bra mycket allvarligare med Vänsterpartiet som liksom flugor på en sockerbit drar till sig kommunister. 

Det största hotet mot Sverige idag är ju knappast från "nazistiska länder eller stater" utan det största hotet idag kommer ju österifrån nämligen Ryssland och Putin.

För övrigt är väl Islam den största nazistfanatikern. När Adolf Hitlers Mein Kampf släpptes på turkiska för några år sedan så blev det årets mest sålda bok i Turkiet där befolkningen består av 99% muslimer. Hitler personligen ville väl införa Islam som statsreligion i sitt optimala Tredje Riket.  Tumme ned


   
SvaraCitera

tänkaren: Svenskarnas Parti istället som just är det största nazistiska partiet i Sverige

SvP är nedlagda.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

SvP är nedlagda.

Aha, jag minns bara att de fick in en gubbe i någon kommuns kommunfullmäktige men det kan väl knappast ha varit 2014 utan troligen 2010 (åren går).


   
SvaraCitera

Sheriffen:

SvP är nedlagda.

Dock har han rätt i att riktiga nazister inte skulle rösta på SD då de inte anser SD vara bättre än 7-klövern pga för "judevänliga" och för liberala. Återstår att se om Nordiska Motståndsrörelsen bildar ett parti som det var tal om att de skulle göra. Då kommer nog de fd Svp:arna att vända sig dit istället.


   
SvaraCitera