Aviseringar
Rensa alla

Om Självförtroende


Ämnesstartare

Jag läste precis i en annan forumsajt om självförtroende, om hur det kan ökas/förbättras. För om det är något man vill ha när man ska börja gymnasiet inom några veckor så är det just självförtroende!

Denna man berättar såhär :

Människan är patetisk. Människan är ett djur. Människan litar hellre på sina instinkter än sitt sunda förnuft.

Förbaskat simpelt, tjejer kanske skrattar åt folk med jättemycket självförtroende (det är det sunda förnuftet). Men deras instinkter säger åt dem att en kille som har bra självförtroende är bättre på att försvara avkommor än vad världens trevligaste introverta kille är. Om 1000000 kanske dessa djuriska instinkter är borta, men då kanske även viljan att para sig är det.

Simpel Guide till självförtroende:

1. Kolla dig själv i spegeln, intala dig själv hur snygg du är. Dessutom, är inte du den trevligaste människan du känner? Säg det åt dig själv då. Gör detta ett par gånger om dagen ett tag framöver.

2. Börja träna, nu snackar jag inte gym.. gör 20 armhävningar om dagen. Detta gör dig starkare psykiskt. Du känner dig starkare även om du inte är det.

Enkelt sett att se ut som om du har bra självförtroende:

1. Om du och någon annans blick möts, le! Inget storflin, men ett leende. Tänk på hållningen, ut och upp med bröstet. Ryggen ska bilda ett valv, bak med axlar och upp med hakan. INGA korsade armar. Vart du än är, ta mycket plats. Bred ut bena. Om du ligger eller sitter ner, händer bakom huvud. Detta visar att du är totalt lugn i situationen (du är inte rädd för anfall framifrån). Prata lugnt och sansat. Rör dig lugnt och sansat, kolla på en James Bond-film.. han rör sig precis långsammare än vad som är socialt acceptabelt. Du ska ALLTID hålla blicken längre än den du kollar på. Vänta med att kolla bort till efter dem kollar bort. Detta betyder att du sätter dig högre än dem i hierarkin.

__________________________________________ ________________________________________

Kom ihåg, kvinnor är svaga djur.. män som hunsas av kvinnor är svagare. Män som med bra självförtroende är också svaga förresten, ju kaxigare de är, desto hårdare faller dem.

Tror ni att det är något man bör följa för att öka självförtroendet?? [smile]


   
Citera

Sendjil:

kvinnor är svaga djur..

Grrrr.. Jag må vara en kvinna men jag är mer man än dig! [mad]


   
SvaraCitera

Sendjil:

Kom ihåg, kvinnor är svaga djur.. män som hunsas av kvinnor är svagare.

jag hunsar med alla män = jag är starkare


   
SvaraCitera

Sendjil:

1. Kolla dig själv i spegeln, intala dig själv hur snygg du är. Dessutom, är inte du den trevligaste människan du känner? Säg det åt dig själv då. Gör detta ett par gånger om dagen ett tag framöver.

Detta gör jag galet ofta. [love]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Detta gör jag galet ofta.

Ja men du är ju snygg på riktigt också [mad]
Vilket egentligen innebär att du inte får inse att du är det, du ska tro att du är ful som alla andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Grrrr.. Jag må vara en kvinna men jag är mer man än dig!

men ta det inte så seriöst okej? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Detta gör jag galet ofta.

hjälper det tycker du?


   
SvaraCitera

Tycker han tänker bakvänt.


   
SvaraCitera

Sendjil:

men ta det inte så seriöst okej?

är ej seriös [zzz]


   
SvaraCitera

Sendjil:

Tror ni att det är något man bör följa för att öka självförtroendet?? [smile]

Åtminstone:

Sendjil:

1. Kolla dig själv i spegeln, intala dig själv hur snygg du är. Dessutom, är inte du den trevligaste människan du känner? Säg det åt dig själv då. Gör detta ett par gånger om dagen ett tag framöver.

Sendjil:

2. Börja träna, nu snackar jag inte gym.. gör 20 armhävningar om dagen. Detta gör dig starkare psykiskt. Du känner dig starkare även om du inte är det.

Resten känns rätt löjligt. Var bara dig själv liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Resten känns rätt löjligt. Var bara dig själv liksom.

okej, jo 1an och 2an lät rätt så bra [smile]


   
SvaraCitera

Denna tråd borde bli klistrad så att vi slipper besvara alla tonåringar runt fjortonårsåldern hur man skaffar ''ett bra självförtroende'', upprepande gånger.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Vilket egentligen innebär att du inte får inse att du är det, du ska tro att du är ful som alla andra.

Vet, det är jobbigt. [sad]

Sendjil:

hjälper det tycker du?

Jag tycker ju att jag är snygg.


   
SvaraCitera

Sendjil:

Dessutom, är inte du den trevligaste människan du känner?

Nä, tvärt om. Tänker då inte ljuga om det heller ;o


   
SvaraCitera