Aviseringar
Rensa alla

Om svamp (nej inte sådan man äter)


Ämnesstartare

amsi:

ja, fast har d för ofta

Äter du p-piller?


   
SvaraCitera

har blandat sån där citron i citronflaska med lite olja och smort in med, sen typ gått och lagt mig troslös. funkat bra varje gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Äter du p-piller?

inte längre, men hade problem innan jag började också. det är genetiskt sa de.


   
SvaraCitera

amsi:

inte längre, men hade problem innan jag började också. det är genetiskt sa de.

borde inte du kunna få såndär medecin jag läst om, typ en tablett man äter dagligen ganska länge som håller svampen borta? Är ju sjukt odräglig livskvalitet med svamp liksom....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

urgh:
hur känns det?

Svider, man kan få sår utan anledning pga sköra slemhinnor samt kliar och bränner en massa HELA tiden.

elverpigen:

borde inte du kunna få såndär medecin jag läst om, typ en tablett man äter dagligen ganska länge som håller svampen borta? Är ju sjukt odräglig livskvalitet med svamp liksom....

Mm man ska ta oral medicin för att inte belasta slemhinnorna mer.

amsi:

inte längre, men hade problem innan jag började också. det är genetiskt sa de.

Vet att man kan bli smittad med kondylom av sin mamma vid födseln, men det gäller ju inte svamp så på vilket sätt är det genetiskt? är det de sköra slemhinnorna?

df rqp:

tror det funkar båda men kanske uttorkande

mjäll är ju en svampinfektion liksom

naj gud nej den skulle nog bli 100 ggr värre då. många underlivstvålar bidrar ju tom till svamp och de har ju mycket lägre phvärde.

urgh:
tydligen ska en käka a-fil

aha kan testa. har bara lite halvgammal yoghurt hemma nu dock (som jag ju kan smörja in fitty med iof)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
har blandat sån där citron i citronflaska med lite olja och smort in med, sen typ gått och lagt mig troslös. funkat bra varje gång

sover aldrig med trosor och brukar smörja med olivolja ibland, får testa citron också. tål inte att äta dem men fitty kanske tål. återstår att se.

en kylklamp inlindad i en bomullshandduk ska lindra klådan läste jag nyss btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
borde inte du kunna få såndär medecin jag läst om, typ en tablett man äter dagligen ganska länge som håller svampen borta? Är ju sjukt odräglig livskvalitet med svamp liksom....

jo, ska ta efter varje mens och efter sex men vill inte ta fem om dagen

isola:

Svider, man kan få sår utan anledning pga sköra slemhinnor samt kliar och bränner en massa HELA tiden.

Mm man ska ta oral medicin för att inte belasta slemhinnorna mer.

Vet att man kan bli smittad med kondylom av sin mamma vid födseln, men det gäller ju inte svamp så på vilket sätt är det genetiskt? är det de sköra slemhinnorna?

naj gud nej den skulle nog bli 100 ggr värre då. många underlivstvålar bidrar ju tom till svamp och de har ju mycket lägre phvärde.

aha kan testa. har bara lite halvgammal yoghurt hemma nu dock (som jag ju kan smörja in fitty med iof)

ja slemhinnorna


   
SvaraCitera

isola:

sover aldrig med trosor och brukar smörja med olivolja ibland, får testa citron också. tål inte att äta dem men fitty kanske tål. återstår att se.

en kylklamp inlindad i en bomullshandduk ska lindra klådan läste jag nyss btw.

är du jätteallergisk tror jag vad som helst som är surt men ätbart ska funka. tänkte att svampberor på obalans i ph-värdet, svamp trivs inte när det är tillräckligt surt så då fläskade jag på med citron och så olja för att vara lite snäll.


   
SvaraCitera

funkat mot svampkänningar för mig, har bara haft jättemkt svamp en gång och då hade jag precis ätit pencillin mitt i sommaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

är du jätteallergisk tror jag vad som helst som är surt men ätbart ska funka. tänkte att svampberor på obalans i ph-värdet, svamp trivs inte när det är tillräckligt surt så då fläskade jag på med citron och så olja för att vara lite snäll.

Har sura tomater hemma men jag vetifasen alltså...


   
SvaraCitera

isola:

Har sura tomater hemma men jag vetifasen alltså...

hahahahahhahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast de skriver ju ogärna ut tabletter om du inte har någon vettig anledning till varför du inte kan använda de receptfria preparaten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fitty är nog ett av de värsta orden som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Fitty är nog ett av de värsta orden som finns.

tack Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

tack Hjärta

Alla vet väl att den enda rätta benämningen är köttros Icke!Icke!


   
SvaraCitera