Aviseringar
Rensa alla

Om tillit och att hålla inne med information


Ämnesstartare

Virvelvind:

förlåt, jag förstod inte riktigt kopplingen.. kan du ta det där igen? [smile]

Du kanske endast TROR att hon vill jävlas med dig.

Om du inte fattar nu kommer du aldrig att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

"det var ganska utlämnande för mig att berätta det där, så då kan jag väl få fråga dig det här"

Du har rätt i att säga och tycka så. Men det verkar som att du är ganska klen och att hon utnyttjar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Du kanske endast TROR att hon vill jävlas med dig.

Om du inte fattar nu kommer du aldrig att göra det.

Jaha, nu förstår jag precis vad du menar. [rolleyes]
Ja, det är möjligt att hon egentligen är jättesnäll, och att hon har en väldigt bra anledning att inte berätta. Men jag kan inte riktigt förstå hur man kan bete sig som hon gör och samtidigt ha respekt för mig. Hon har ett väldigt konstigt sätt att visa respekt på.. men det är en massa andra saker som har hänt som spelar in så det har med hela hennes personlighet att göra också.. [sad]

Min egentliga undran är varför hon ställde frågan, varför hon ens var intresserad av att veta från första början. För inte var det för att hjälpa mig i alla fall, och då måste det vara för egen vinning enbart. Vad är det för mening att jag berättar för henne om hon inte tänker säga B? (Våra grejer hängde ihop nämligen.. svårt att förklara)
Då känner jag mig enbart kränkt och utlämnad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

daisy:

Du har rätt i att säga och tycka så. Men det verkar som att du är ganska klen och att hon utnyttjar det.

Möjligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Min egentliga undran är varför hon ställde frågan, varför hon ens var intresserad av att veta från första början.

Du ber oss att svara på en fråga när vi inte har NÅN fakta,
där antingen:

1) En idiot som tror vi kan läsa dina tankar,
eller
2):

Ute efter sympati.

Synd att du är ledsen.

End of story.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

1) En idiot som tror vi kan läsa dina tankar,

Men du gav mig väldigt bra feedback med tanke på att du inte hade någon fakta, så du kanske kan läsa mina tankar ändå? [badgrin]
Jag märkte att det gick bra, så jag körde på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka bry sig så mycket. folk har ingen skyldighet att berätta saker för en, vad det än gäller. i typ nio fall av tio, iallafall. det finns ju de där 10 procenten av gångerna när smittskyddslagen gör sitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

orka bry sig så mycket. folk har ingen skyldighet att berätta saker för en

Sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Men du gav mig väldigt bra feedback med tanke på att du inte hade någon fakta, så du kanske kan läsa mina tankar ändå? [badgrin]

Nej, jag såg bara att det eg handlar om dina känslor,
och inte så mycket om verkligheten.

Visst har man vänner som man tycker utnyttjar en ibland,
men man TROR sig oftare vara utnyttjad och gör det VÄRRE när man ser sig som offer.

Bästa är att njuta av situaioner, ignorera folk som vill håna en och helt enkelt vara så säker och glad att man enkelt ändrar sin situation och får mer respekt.

Har en del killkompisar som försöker håna en, inte lika kul för dem eller någon annan när jag helt enkelt inte reagerar, har t o m gått så långt att dom svansar efter mig när jag i min trygghet vågar göra mer än dom gör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Sant.

tråd besvarad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

dina känslor,

=

Greger_EFG:

verkligheten.

Greger_EFG:

Bästa är att njuta av situaioner, ignorera folk som vill håna en och helt enkelt vara så säker och glad att man enkelt ändrar sin situation och får mer respekt.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

[y]

Som i helgen.

Vill verkligen ut, vara social, flörta och ha kul, MEN

En av mina bästa vänner är ute ur stan och jag har ingen fest på g, börjar få för mig att jag inte har några polare, e ensam etc.

Givetvis ringer en annan kompis 4 sek senare, vill JÄÄTTEJÄRNAKOMKOMKOM ses på ACE.

Vi drar dit, har skitkul, träffar ett tonn av dennes vänninnor
får för mig att jag är opepp och tråkig, MEN får sen höra hur skönt social och rolig jag var efteråt etc etc.

Så TROTS att verkligheten visar en grej, så misstar sig känslorna ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Så TROTS att verkligheten visar en grej, så misstar sig känslorna ibland.

Ja.. [rolleyes] man skapar ju sin egen verklighet genom den inre verkligheten.. så det börjar hos en själv.

Nu har jag lärt mig hur den här "kompisen" funkar, så i fortsättningen ska jag inte svara när hon ställer personliga frågor, med motiveringen att "det inte är relevant" för henne [badgrin][crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Greger_EFG:

Givetvis ringer en annan kompis 4 sek senare, vill JÄÄTTEJÄRNAKOMKOMKOM ses på ACE.

Tur för dig. Det där händer inte mig så ofta så då börjar man ju till slut se sig själv som ett offeer.. för att man försöker och försöker men aldrig får nåt tillbaka. Det är alltid jag som får starta igång saker bland mina vänner. Och alltid jag som blir utnyttjad.

Men, nu ska jag inte vara bitter för det är iiinte attraktivt. [cool][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför man skulle berätta "allt" för sina kompisar :s
Är det något hon inte vill dela med sig av så är det la ingen big deal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz] Om du vill dela med dig av något så är det okej, men det tvingar inte den du delar med dig till att berätta sina hemligheter för dig. Så länge hon håller din hemlighet har hon inte gjort något fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Om du vill dela med dig av något så är det okej, men det tvingar inte den du delar med dig till att berätta sina hemligheter för dig. Så länge hon håller din hemlighet har hon inte gjort något fel.

Nej, jag vet.. så nu grubblar jag på om jag ska be om ursäkt till henne men hon loggade ut innan jag hann säga något, i princip avbröt hon mig mitt i en mening i chatten, så jag tycker inte heller hon har gett mig någon chans att släta över ordentligt. Jag vill inte komma krälande tillbaka till henne nu, och jag misstänker att hon är sur på mig för att hon kände sig pressad att berätta nåt som hon inte ville berätta.. jag lät nog lite utpressande.. [blush]


   
SvaraCitera