Aviseringar
Rensa alla

Om tjejer har rätt att klä sig hur de vill...


Ämnesstartare

rbb: varför dömer du henne?

Hon är inte en riktig person.

rbb: Varför inte? Hon kanske känner för det? Vad spelar det för roll rent praktiskt liksom?

Inget skydd mot vare sig yttre påfrestningar eller kyla. Jag kan inte fatta att jag måste skriva det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hon är inte en riktig person.
Inget skydd mot vare sig yttre påfrestningar eller kyla. Jag kan inte fatta att jag måste skriva det här.

Hon kan ju fortfarande känna för att klä sig på ett visst sätt, även om hon inte finns på riktigt.

Vaddå "yttre påfrestningar"? Som vad? Och det kanske inte alls är kallt där hon är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Hon kan ju fortfarande känna för att klä sig på ett visst sätt, även om hon inte finns på riktigt.

Nej.

rbb: Vaddå "yttre påfrestningar"? Som vad? Och det kanske inte alls är kallt där hon är?

Skott, slag, slitage och så vidare. Jösses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumt svar men det är ändå troligtvis en man som gjort dataspelet och klätt henne så. Inte som hon klär sig som hon vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en stark känsla av att det är en av manligt kön som skapat figuren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej.
Skott, slag, slitage och så vidare. Jösses.

Så du anser att fiktionella karaktärer inte kan ha några personligheter?

Dräkten ger lägre försvar än andra dräkter i spelet, så är det faktiskt.

Ingen namn.::
Dumt svar men det är ändå troligtvis en man som gjort dataspelet och klätt henne så. Inte som hon klär sig som hon vill.

Men hur kan du veta hur hon vill klä sig?

schim:
Har en stark känsla av att det är en av manligt kön som skapat figuren

Återigen, hur kan du veta hur hon vill klä sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Men hur kan du veta hur hon vill klä sig?

1.Hon har ingen egen vilja.
 bättre att tjejer kan bestämma hur hon ska klä sig då än en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen namn.::

1.Hon har ingen egen vilja.
 bättre att tjejer kan bestämma hur hon ska klä sig då än en man.

Visst, men OK. Men om allt ska vara OK, varför är då inte denna klädsel OK? Varför sållar man vad som är OK och inte OK om allt ska vara fritt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Återigen, hur kan du veta hur hon vill klä sig?

Eftersom hon inte fötts genom en människa utan är ihopsatt av massa koder så har hon ingen vilja 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Eftersom hon inte fötts genom en människa utan är ihopsatt av massa koder så har hon ingen vilja 🙂

Nej, givetvis inte ordagrant så. Men samtidigt är det ju inga overkliga kläder, så varför skulle hon inte få gå klädd så där? Om klädvalet ska vara fritt så innebär det ju FRITT, och inte "fritt så länge det inte är fel". För vem ska sitta och avgöra vad som är rätt och fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Visst, men OK. Men om allt ska vara OK, varför är då inte denna klädsel OK? Varför sållar man vad som är OK och inte OK om allt ska vara fritt?

Hon kanske inte är sån egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Nej, givetvis inte ordagrant så. Men samtidigt är det ju inga overkliga kläder, så varför skulle hon inte få gå klädd så där? Om klädvalet ska vara fritt så innebär det ju FRITT, och inte "fritt så länge det inte är fel". För vem ska sitta och avgöra vad som är rätt och fel?

har aldrig sagt att det är fel. Jag sa att jag är ganska säker på att det är en man som gjort henne, som gjort henne efter sina egna fantasier. skulle inte kalla det kläder dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen namn.::

Hon kanske inte är sån egentligen.

Men vad vet du om det? Går du runt om dömer folk så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

har aldrig sagt att det är fel. Jag sa att jag är ganska säker på att det är en man som gjort henne, som gjort henne efter sina egna fantasier. skulle inte kalla det kläder dock

Klart det är kläder - du ser ju själv hur riktiga kvinnor kan ha på sig snarlik klädsel.

Kläddiskussionen är ungefär samma sak som en diskussion om hennes rumpa. Det sägs att kvinnor ska få ha vilka kläder de vill, och att deras kroppar kan se ut hur som helst. Men när man då visar upp en sådan här kvinna så gnälls det dels på hennes klädsel, och dels på att hon inte har "de rätta" proportionerna.

Hur kommer det sig tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Men vad vet du om det? Går du runt om dömer folk så?

Gissar bara.
För jag har aldrig sagt att hon inte ska få ha dem kläderna.
Däremot syns det ju att hon har klätts så för att vara tillfreddställande att kolla på , och inte klär sig efter vilka kläder hon själv gillar
Man kan fråga om hon själv verkligen vill se ut så?


   
SvaraCitera