Aviseringar
Rensa alla

Om twilight saga


Ämnesstartare

Hjärtlös:

såg första men tyckte inte om den
blev besviken och sedan dess har jag inte brytt mig mer om twilight

Såg alla för typ en dag sedan, innan dess så har jag inte tittat på den alls. [crazy][cute]


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Utveckla, vad tycker du är attraktivt ? Varför är dom inte det? Vad tycker du om berättelsen? Vad tycker du är dess budskap? Hur ser du på filmen från ett feministiskt perspektiv?

tycker den är lite lol iom "ågu älskar dig fastän du vill döda mig, ska stanna i denna relation för evigt och när du dumpar mig gör jag andra destruktiva saker istället för jag är en tjej!!!" och "så okej vilken ska jag välja, den som är designad för att döda mig eller den som fortfarande lever men kan råka döda mig utan att mena det?????"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

tyckte inte om den

Vad ogillade du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vad ogillade du?

skådespeleriet var stelt
tyckte inte att karaktärerna var lika bra som i boken
mvh jag 14-år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

tyckte inte att karaktärerna var lika bra som i boken

Okej, vad tycker du om böckerna då?

elverpigen:

"ågu älskar dig fastän du vill döda mig, ska stanna i denna relation för evigt och när du dumpar mig gör jag andra destruktiva saker istället för jag är en tjej!!!"

Han är väll snarare biologiskt frestad att äta upp henne. Det krävs en viljekamp för att göra det som är rätt. Så jag tolkar det hela. Jag tycker inte hon är en rollmodell över hur kvinnor bör vara, men beskriver det inte en verklighet?

elverpigen:

"så okej vilken ska jag välja, den som är designad för att döda mig eller den som fortfarande lever men kan råka döda mig utan att mena det?????"

Hon säger själv att det inte handlar om vem hon ska välja, utan valet mellan vem hon är och vem hon kan vara. Varför tror du att twilight ect är så populära i vissa grupper?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom båda två gör ju destruktiva saker, han försöker göra självmord, och hon ja... typ samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

🙂

Har du sätt/läst? Vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Okej, vad tycker du om böckerna då?

Öh, jag tyckte det var bra när jag var ungefär 14 år och det var då jag läste dem. Om jag tänker på storyn nu så ser jag den inte alls på samma sätt, tycker den är rätt dum och håller med elverpigen + en hel del andra åsikter om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

en hel del andra åsikter om den.

Tell me. [cute]

Hjärtlös:

ungefär 14 år

Är du äldre nu ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Tell me.

Nja.. orkar inte men låt oss säga såhär, Edward är en riktigt manipulativ och våldsam kille, mycket äldre än Bella och dessutom inte särskilt kärleksfull. Han verkar inte bry sig om hennes bästa.

kulturmarxisten:

Är du äldre nu ?

Ja det kan jag gott och väl påstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Edward är en riktigt manipulativ och våldsam kille, mycket äldre än Bella och dessutom inte särskilt kärleksfull.

Jacob då? Jag håller med dig om att Edward är manipulativ och våldsam förövrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jacob då? Jag håller med dig om att Edward är manipulativ och våldsam förövrigt.

Han är väl ok. Om valet stod mellan Edwaed och Jacob hade Jacob varit det självklara valet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Han är väl ok. Om valet stod mellan Edwaed och Jacob hade Jacob varit det självklara valet.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Varför?

För att Edward är dum i huvudet, död och lever på blod.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

För att Edward är dum i huvudet, död och lever på blod.

typ så


   
SvaraCitera