Aviseringar
Rensa alla

Ombytta roller i omtalad video


time
 time
Ämnesstartare

mpt:hv:
lr hur vadå omvänd

såna uttryck befäster bara förtryckande diskurs o struktur. trodde vi lärt oss det i samband med "omvänd rasism" och hela den vändan.

Jag tänkte fel, gimme a break DÅLIG DAG PÅ ÅLAND hjälp ok


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Fixat!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

NiklasW: Ogillar dessutom offerrollen som feminister ihärdigt försöker sätta tjejer i.

Det handlar inte om att försätta kvinnor i en offerroll, det handlar om att visa på att många män varken tar hänsyn till eller respekterar kvinnor. Oftast tar detta fenomen form i vardagssexism. 

NiklasW: Sexism existerar i princip inte och är i de flesta fall mest minimala problem.

Bara för att du inte varit med om det ska du inte vara snabb med att säga att något inte existerar. Jag har personligen varit med om ett flertal av situationerna som visades i filmen, nästan varenda.

NiklasW: Vill kvinnor bryta mot könsrollerna klarar kvinnor av detta själva, man behöver ingen feminist eller man som hjälper dem på traven.

Det är trevligt att kunna känna gemenskap och solidaritet när man själv inte alltid pallar. Ensam är inte starkast. Du säger alltså att alla feministiska organisationer bör upplösas till fördel för individen? Är inte du själv medlem i Sverigedemokraternas parti? Hur tror du det hade känts för dig att ensam stå och försöka förklara problemet med mångkulturen som du ser det, utan att ha någon bakom dig? Du pratar jämt och ständigt om att vi andra ska ta hänsyn till att det finns många SDare både här på forumet och ute i verkliga livet. Jag säger det här för sista gången, lev som du lär, för i helvete.


   
SvaraCitera

mm jättelätt för en förtryckt grupp i underläge att ta sig upp själv. ta sig upp från vad förresten? sexism existerar ju inte ens och det är ett minimalt problem.

underhållande efterbliven dubbelmoral...


   
SvaraCitera

Fjantvideo. Pallade se typ 2 min.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Agahnim:
Fjantvideo. Pallade se typ 2 min.

Men du inser att det är sådär vi kvinnor har det nästan dagligen, va? Inte alla, och inte varje dag, men jag kan lova dig att en majoritet av tjejerna på UM har varit med om minst en av situationerna som uppstod i videon, om inte mer än en. Är inte det något att ta på allvar?


   
SvaraCitera

NiklasW: Sexism existerar i princip inte

Höjden av ignorans. Tardig


   
SvaraCitera

time:

Men du inser att det är sådär vi kvinnor har det nästan dagligen, va? Inte alla, och inte varje dag, men jag kan lova dig att en majoritet av tjejerna på UM har varit med om minst en av situationerna som uppstod i videon, om inte mer än en. Är inte det något att ta på allvar?

Inbilling. Ser det bara som ännu en "Buhu, det är så synd om oss kvinnor. Vi är så förtryckta av de stora stygga männen"-feministtråd.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Ser det bara som ännu en "Buhu, det är så synd om oss kvinnor. Vi är så förtryckta av de stora stygga männen"-feministtråd.

ja, vad bra att du ser det så för att det är precis så det är


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Agahnim:

Inbilling. Ser det bara som ännu en "Buhu, det är så synd om oss kvinnor. Vi är så förtryckta av de stora stygga männen"-feministtråd.

Kvinnor är förtryckta i hela världen. Fortfarande. Det handlar inte om krav om medlidande, det handlar om krav om rättvisa. Kvinnor är lika mycket värda.


   
SvaraCitera

honolulu:

ja, vad bra att du ser det så för att det är precis så det är

I din fantasi kanske.

time: Kvinnor är förtryckta i hela världen. Fortfarande. Det handlar inte om krav om medlidande, det handlar om krav om rättvisa. Kvinnor är lika mycket värda.

På vilket sätt då? Att ni inte "får" springa toppless på stan? Ja, gud vad synd om er då.


   
SvaraCitera

Alltid lika underhållande när medlemmar ur världens mest privilegierade grupp hävdar att ingen blir förtryckt (utom de.)


   
SvaraCitera

Agahnim: I din fantasi kanske.

du erkänner ju i ditt försök till ironi att det är precis det filmen lyfter. bra noterat.


   
SvaraCitera
Paseo

håller med dig. kände igen mig helt klart. 


   
SvaraCitera

honolulu:

du erkänner ju i ditt försök till ironi att det är precis det filmen lyfter. bra noterat.

Ja, jag förstår att ni vill försöka få det att framstå som det. Jag kan också göra en film där männen blir förtryckta och sen hävda hur synd det är om oss och hur elaka kvinnor är.


   
SvaraCitera