Aviseringar
Rensa alla

OMG, känns som att min röst blir mörkare för varje dag! (jag e tjej!)


Ämnesstartare

Hej, vill bara veta om det e vanligt att man får mkt mörkare röst på typ en mkt kort period (typ senaste veckan) om man e tjej och 14 år..[shake]

Det är mest under de senastedagarna. Jag är jättesvårt att sjunga höga toner nu, men jag har kan nästan komma ner en oktav under mitten C.et[cheers]

Så, e det normalt??[shake]

PS. jag röker inte, dricker inte och tar INTE droger!! har aldrig gjort det och kommer inte att göra det...


   
Citera
Ämnesstartare

hormoner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

hormoner

Men kommer den att bli ljusare igen sen?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du inbillar dig bara. Din röst har inte blivit mörkare. Du har inte ens någon röst. Denna kommentar existerar inte.


   
SvaraCitera

Du måste operera dig, allvarligt problem [sad]


   
SvaraCitera

DeGenius:

Men kommer den att bli ljusare igen sen?[confused]

Och nej, det enda sättet är att operara dig. Fråga din mamma, hon vet nog. [smile]


   
SvaraCitera
kachin

DeGenius:

tar INTE droger!!

aaaw duktig chey

men rök lite, skadar lungorna, blir lite pipigare röst [y]
tror marlboro är rätt poppis


   
SvaraCitera

man slutar aldrig förundras över folks funderingar.. givetvis har din röst inte förändrats den senaste veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börjar du få hår på ryggen och börjar din kussimurra hänga massa också?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xftre:

givetvis har din röst inte förändrats den senaste veckan

hmm...alltså, det är sant, att min röst har blivit mkt mörkare[shake]


   
SvaraCitera

du kanske har kommit in i målbrottet då antagligen om du nu är tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer har också ett målbrott men det är inte lika tydligt.


   
SvaraCitera

Målbrottet:D Mycket vanligt att tjejer som tidigare varit sopraner direkt hoppar ner till alt. En omställning men inget att vara rädd för! [bigsmile]

ps. eventuellt en förkylning eller en "mörk-period", själv får jag såna hela tiden men det går över efter ett tag x) ds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NeoSeymour:

Målbrottet:D Mycket vanligt att tjejer som tidigare varit sopraner direkt hoppar ner till alt. En omställning men inget att vara rädd för! [bigsmile]

Läskigt[shake] sjöng sopran stämman förra terminen...men hade inte så jätteljus röst...det berodde mest på att sjuorna brukar sjunga den stämman[crazy]


   
SvaraCitera

DeGenius:

Läskigt[shake] sjöng sopran stämman förra terminen...men hade inte så jätteljus röst...det berodde mest på att sjuorna brukar sjunga den stämman[crazy]

Jo, lite oväntat är det väl, men som sagt; det kommer att bli jättebra! Man sjunger ju inte direkt sämre bara för att man har mörkare röst, eller hur? Se det som en möjlighet att lära dig någonting nytt! [cute]


   
SvaraCitera