Aviseringar
Rensa alla

omg shiiit , nörd = hipster, hipster = nörd ... eller INTE!


Ämnesstartare

Vad tycker ni, är nörd och hipster samma sak? vad är nörd ? vad är hipster? vad är inte nörd och hipster? 

V


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nörd är en person som har ett intresse den är väldigt insatt i och bra på.
Hipster är någon som anammar nörd-looken och låtsas vara smart och intelligent men i själva verket inte besitter någon större kunskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått lite smaken av att hipsters är en grupp människor som vill vara så speciella som möjligt och gärna, som Manul skrev, låtsas vara intelligenta. 


   
SvaraCitera
mynona

Jag känner egentligen inte till så mycket om begreppen, jag har bara flyktigt fått för mig att en nörd är en person med specialintresse som hn helt uppgår i och en hipster är en cool slarvigt intellektuell bohem, men det kanske är felaktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget är hipster


   
SvaraCitera
Saga
 Saga

hipsters är typ ointelligenta mini nördar som vet hur man sätter på sig snygga kläder -minus glasögonen, dem har förstört Ray Ban för resten av oss som faktiskt har synfel och inte hjärnfel.. (min åsikt)


   
SvaraCitera

Asha: Vad tycker ni, är nörd och hipster samma sak?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hipster_%281940s_subculture%29


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nörd är någon med ett specialintresse.

hipster är någon som är privilegierad egentligen men försöker bara unik och hänga på olika moderna utomstående trender om att äta rätt och få ett mer rättvist samhälle , stödja olika saker, ha på sig klassiska kultursymboler som de känner till ytligt, och klä sig i samma klädstil för att försöka verka intelligenta och alternativa när det i själva verket gör dem ounika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar hipsters men inte deras besatthet med att ytligt använda musik och symboler för att låtsas veta mer än andra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: cool slarvigt intellektuell bohem

idag är det tydligen du som var sammanfattningarnas drottning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: cool slarvigt intellektuell bohem

idag var det tydligen du som var sammanfattningarnas mästare.


   
SvaraCitera
mynona

ceka92: idag var det tydligen du som var sammanfattningarnas drottning.

tack. jag har inget emot hipsters


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de är inte pseudo-intellektuella språkligt så vi är vänner och gillar trianglar, katter, organic, vinylskivor, klädstilen och regnbågssymboler ihop. 

:3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hipsters finns bara för att nördarna med glasögon och taskig hållning på nåt sätt ska ses som coola. Dock ser jag igenom det där, hipsters är tillochmed nördigare än nördar. Eftersom nördar iallafall inte lever i förnekelse, till skillnad från hipsters. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HjärtaSkadeglädje

Stekaren:
Hipsters finns bara för att nördarna med glasögon och taskig hållning på nåt sätt ska ses som coola. Dock ser jag igenom det där, hipsters är tillochmed nördigare än nördar. Eftersom nördar iallafall inte lever i förnekelse, till skillnad från hipsters. 


   
SvaraCitera