Aviseringar
Rensa alla

omöjligt att komma ur depression


Ämnesstartare

har ända sedan jag var 11 varit deprimerad till och från. på senare år har det bara blivit värre och har även börjat bli mer och mer destruktiv. för ett år sedan nådde jag botten och blev i stort sett apatisk men blev skickad till doktorn och fick medicin. mådde bättre under tiden jag åt den men nu har jag slutat igen och mår återigen piss. är inte så sugen på att ständigt äta medicin men det verkar omöjligt att komma ur min depression på "naturlig" väg. har mått såhär så himla länge att depressionen har tagit över hela mitt tankesätt och mina resonemang. det är min personlighet. sen jag slutade äta medicinen vill jag bara sova hela tiden, har ingen energi och ingen lust eller ork att göra något. vill helst av allt bara vara hemma hela tiden ensam. har ingen aptit och äter inte. är sur och arg för det mesta och förpestar för min omgivning. är så trött på detta. vad ska man göra egentligen


   
Citera
Ämnesstartare

Finns det någon rimlig anledning att sluta äta antidepressiva om de faktiskt fungerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Finns det någon rimlig anledning att sluta äta antidepressiva om de faktiskt fungerar?

jag hade önskat att det skulle kunna funka utan dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

jag hade önskat att det skulle kunna funka utan dem

Okej, det kan jag väl förstå. Men om det inte gör det, varför börjar du inte igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med medicinen igen.
Du var uppenbarligen inte redo att leva utan den.


   
SvaraCitera

som min kurator sa: "att bara käka anti depp utan stöd samtidigt hjälper inte det är bra om man har ständig kontakt med psykiatriker"

å sen om det visar sig hjälpa å allt då trappa ner med pillerna och samtidigt ha kontakt å sen efter det kanske sluta helt å samtidigt ha kontakt med psykiatriken.

så ta inte bara tabletter å hoppas på att allt blir bra för att det hjälper inte. psyk tant och tabletter samtidigt hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda som hjälper är att snacka med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

vad ska man göra egentligen

Det är svårt att göra livet bättre om man saknar motivation. Framtida förhoppningar, någon att ty sig till, små glädjeämnen i livet, allt hjälper dig att må bättre. Förändringar tar sin tid. Att ta sig ur depressioner är ofta svårt, men inte omöjligt. Ge inte upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

assså de skriver ut sån där skit jättelätt. det kanske är annat än depression som stör dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvinga dig själv till att göra saker, som får dig att tänka på annat.Fast det känns skit och hundra gånger värre så går det.Inte alla gångerna, men blir lättare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

kanske är annat än depression som stör dig?

vad skulle det kunna vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta ett glas porter och njut av livet. Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

vad skulle det kunna vara

Ingen aning, har du inte fått en utredning på många år? Man kan ändra diagnoser och sånt där ganska mycket. jag har väl fått typ en miljon för det passat in på mig just DÅ. Så har du inte pratat med en psykolog eller så på ett tag kanske det är dags[smile]


   
SvaraCitera

Jag har varit psyksjuk (DEPRIMERAD) hela livet, såe, guess not.
[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mike Smith:

Ta ett glas porter och njut av livet. Svårare än så är det inte.

Låter som nån medelålders man i nåt matlagningsprogram skulle kunna säga sådär, eller möjligen nån på "antikrundan".


   
SvaraCitera