Aviseringar
Rensa alla

Omröstning om FRA-lagen återigen


Ämnesstartare

Sitter och hör vänsterpartisten Gunilla Wahlén från vänsterpartiet. Hon kommer rösta mot FRA-lagen och för att den ska rivas upp (vilket är förslaget som debatteras nu) men vänsterpartisten själv verkar vara för signalspaning, men menar att "sättet alliansen gör det på" är dåligt.

Varför finns det inget riksdagsparti som faktiskt är trovärdigt i den här frågan?

De är visserligen bättre, men sossarna är de mest hycklande i den här frågan, och mp behöver också bli duktigare, för även om de lika tydligt som piratpartiet tar avstånd för frågan så samarbetar de faktiskt med människor som föraktar vår integritet och rätten till vårt privatliv.

Ser ut som att det blir avslag iallafall.

http://www.riksdagen.se/templates/R_ExternalPage____7166.aspx

här är webbteve


   
Citera

Whieee? [blush]


   
SvaraCitera

Läste om det på DI och man kan ju knappast påstå att oppositionen skulle vara ett bättre drag än alliansen i just den här frågan.
Oppositionen ville ju t om att fler myndigheter ska ha rätt att nyttja lagen, samtidigt som de säger sig vilja riva upp en lag som de själva har lagt förslag för. Låter som rent hyckleri, idiotism och populistiskt utspel på samma gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Låter som rent hyckleri, idiotism och populistiskt utspel på samma gång.

partipolitik i en parlamentarisk "demokrati". [smile]


   
SvaraCitera

iosib:

partipolitik i en parlamentarisk "demokrati".

Jo men förstår fan inte hur man först lägger ett lagförslag, sen vill man riva upp det samtidigt som man vill att fler myndigheter ska få avlyssna.

Oppositionen har 3 åsikter om en grej. Kan det möjligtvis vara en åsikt från vardera partiet. Tycker det är ett riktigt hönsgäng det där.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Jo men förstår fan inte hur man först lägger ett lagförslag, sen vill man riva upp det samtidigt som man vill att fler myndigheter ska få avlyssna.

Politiker är ögnare. De skiter fullständigt i vad folket tycker, de är bara ute efter att fiska röster. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och nu kan vi alltså konstatera att det inte finns en enda liberal i riksdagen. Tack Lindberg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fattar fortfarande inte vad "hotet" det ska skydda oss från är... [confused]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Jag fattar fortfarande inte vad "hotet" det ska skydda oss från är...

Alla extremterrorister som inte använder kryptering.
De kommer att rapa oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Alla extremterrorister som inte använder kryptering.
De kommer att rapa oss

Fuck we're all gonna die! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Terrorister har bomber och kebab. Det är farligt och mycket dumt. Men polisen skyddar oss mot dom genom att avlyssna våra telefoner"


   
SvaraCitera

fistforfight:

Jag fattar fortfarande inte vad "hotet" det ska skydda oss från är... [confused]

dom e rädda för terrorister men alltså genom att bevaka alla ärä samma sak som att säga att jag är terrorist

men nu om jag har fattat det rätt så behöver dom starka bevis för att tex jag är kriminell på nätet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CompleteUnkn0wn:

dom e rädda för terrorister men alltså genom att bevaka alla ärä samma sak som att säga att jag är terrorist

Alla i utlandet vars trafik passerar genom Sverige också...

Sen finns det ju i nu-läget inget direkt terrorhot att tala om heller. Men det behövs väl ett yttre hot reellt or not för att hålla ihop ett samhälle... [shake]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Alla i utlandet vars trafik passerar genom Sverige också...

Sen finns det ju i nu-läget inget direkt terrorhot att tala om heller. Men det behövs väl ett yttre hot reellt or not för att hålla ihop ett samhälle... [shake]

exakt därför e den lagen helt rubbad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de ska väl rösta om den nya fra-lagen ska gå i kraft? om den inte gör det blir det väl den gamla, eller har jag misuppfattat? :p


   
SvaraCitera