Aviseringar
Rensa alla

omskärelse


Ämnesstartare

om detta är fel forum får väl någon moderator flytta tråden.

I USA är det populäraste inom manligt könsmode att vara omskuren.
Frågan är när detta mode kommer till sverige och kommer du som kille genom gå detta ingrepp?

till er tjejer. är detta något som ni vet nu, att ni skulle uppskatta mer än såsom killars dase ser ut nu (ungefär som en död säl)


   
Citera
Ämnesstartare

resume:

I USA är det populäraste inom manligt könsmode att vara omskuren.

"Mode"? Det är knappast som att man i vuxen ålder låter omskära sig för att det är "snyggt". Föräldrarna väljer att låta omskära sina barn på grund av religiösa och/eller kulturella skäl. Jag har svårt att tro att dom gör det av visuella skäl.

resume:

Frågan är när detta mode kommer till sverige och kommer du som kille genom gå detta ingrepp?

Nej. Varför skulle det?
Sverige har ingen kulturell bakgrund av omskärelse, varför skulle den komma nu? Dock har säkert antalet omskärelser ökat de senaste femtio åren i Sverige med tanke på den ökande invandringen av muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omskärelse är för muslimer och sånt pladask. Och hur fan ska man kunna runka utan förhud? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har fan inget med mode att göra, inte som att man går runt på NK och visar att man är omskuren som med kläder.

det är på grund av hygeniska skäl man omskär barn, avän om vissa har sina religösa skäl för att göra det bör ändå alla göra det.

män har helt enkelt extra skinn där nere som inte behövs och som är en börda.

Detta har funnits länge nu och finns inte bara i usa , det finns också vissa kliniker i sverige som utför dessa enkla borttagningar.

Jag är inte så modemedveten, men när blev detta mode


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Dock har säkert antalet omskärelser ökat de senaste femtio åren i Sverige med tanke på den ökande invandringen av muslimer.

det är inte bara muslimer, det är judar också.

men det finns människor som gör detta utan religösa syften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gusanos:

det är på grund av hygeniska skäl man omskär barn

Vilka hygeniska skäl? Det är knappast som omskärelse bidrar till bättre hälsa.

Gusanos:

män har helt enkelt extra skinn där nere som inte behövs och som är en börda.

"Extra skinn"? Studier har visat att de flesta omskurna har för lite skinn vilket har resulterat i att deras pick inte uppnår dess fulla potential.
Vi behöver inte fingernaglar heller men inte fan ryket vi ut dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gusanos:

det är inte bara muslimer, det är judar också.

Ja. Men den judiska populationen har i regel funnit här längre.

Gusanos:

men det finns människor som gör detta utan religösa syften.

Ja, av kulturella anledningar. Om jag inte minns fel är 2/3 av USA: s manliga befolkning omskurna, men de är knappast hela bunten judar eller muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Omskärelse är för muslimer och sånt pladask. Och hur fan ska man kunna runka utan förhud? [surprised]

1. Du kan fortfarande runka utan onödig förhud
2. Din kuk är inte lika mycket smutsig ock luktar inte curry om den är omskär.
3. Din kuk ser inte fuckad ut när den är nere om du är omskärd
4. Du är säkert bara avundsjuk.
[bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigcheers][party][party][party]


   
SvaraCitera

McLuver:

. Och hur fan ska man kunna runka utan förhud? [surprised]

På samma sätt som annars - det är inte förhuden utan din hand som gör jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte, helst normal kuk ska det vara.
normal och lagom alltid bäst i alla avsenden. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Vilka hygeniska skäl? Det är knappast som omskärelse bidrar till bättre hälsa.

jag kommer citera wikipedia
"En studie från 2005 indikerade att omskurna män i lantliga delar av Afrika löper hälften så stor risk att smittas med HIV. [2]"

"Studies have found that boys with foreskins tend to have higher rates of various infections and inflammations of the penis than those who are circumcised."

"Twelve studies have indicated that neonatal circumcision reduces the rate of Urinary tract infections (UTI's) in male infants by a factor of about 10"

Snweater:

Studier har visat att de flesta omskurna har för lite skinn vilket har resulterat i att deras pick inte uppnår dess fulla potential.

ja , men det beror på hur man omskär en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gusanos:

jag kommer citera wikipedia [...]

Omskärelse är den procedur som genom medicinhistorien har påståtts bota mest åkommor.
Forskning om omskärelsens nack- och fördelar är rätt omdebatterad. Nackdelar är bland annat att man lättare får sår på ollonet till följd av att det är uttorkat och det är lättare att få infektion, framför allt precis efter själv omskärelsen, som kan leda till disfiguration eller till och med döden.

Gusanos:

ja , men det beror på hur man omskär en

Nej, inte direkt, det spelar ingen roll vad du använder för instrument. Förhuden finns delvis till för att agera som ”extra skinn” när penisen växer. Om det inte finns någon förhud dras istället huden runt omkring penisen ut och förs ut ängs den. Därför har omskurna hår längre ut på penisen än vad en ickeomskuren har.

Gusanos:

1. Du kan fortfarande runka utan onödig förhud

Även om det stämmer eller inte så lär omskärelse vara ett försök att förhindra, eller i alla fall försöka, onani. Jag själv har ingen aning så det kan vara svårt att veta exakt.

Gusanos:

2. Din kuk är inte lika mycket smutsig ock luktar inte curry om den är omskär.

Skulle ett öga utan ögonlock vara renare än det med ögonlock?

Gusanos:

3. Din kuk ser inte fuckad ut när den är nere om du är omskärd

Den ser ut precis som den ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

"Mode"?

jag refererar till ett sex and the city avsnitt där det pratas om omskärelse och en av karaktärerna tycker att det är så stötande med killar som inte är omskurna att hon övertalar sin dåvarande pojkvän att omskära sig

refererar till ett avsnitt av vänner. då de tar upp att joey omskurtis pga ett utseendemässigt val.

Jag vet att dra paraleller från sitcoms inte är den mest säkra källan. men eftersom jag vet att det bästa sättet att relatera till sin publik är genom att ta upp vardagliga ämnen. så kan jag tro tillräckligt mycke på det för att skapa den här tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

"Mode"?

med lite hjälp av google. hittade jag http://www.medhelp.org

där någon skrivit följande

Hello,

I'm 18 years old and at 15ish I realized that I had an uncircumcised penisCancer - penis
Curvature of the penis
Penis care (uncircumcised)
Penis pain. This really bothered me because I realized I was different. I've watched movies where uncircumsized guys are made fun of, and naturally I've tried to keep this a secret. So I never bothered to try to get a girlfriend and at times I even blew off subtle approaches by women for fearFears and phobias that they would find out, and that then everyone else in turn would find out and make fun of me to no end.

detta måste ju indikera att det finns någon form av trend


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

något konstigt hände försök se förbi
"penisCancer - penis
Curvature of the penis
Penis care (uncircumcised)
Penis pain. "


   
SvaraCitera