Aviseringar
Rensa alla

Omskärelse, HJÄLP


Ämnesstartare

Hejsan, jag är en kille på 16 år som har länge tänkt(ca 3 år) på att få en omskärelse.

Jag får ont i penisen när jag har stånd och drar bak förhuden, riktigt svårt att få över hela, och så blir det typ bloodstop till ollonet.

Frågan är, jag tycker det är skit pinsamt och försökte 2-3 gånger att berätta för min föräldrar fast jag klarar inte av det.

Kan man bli omskuren utan att föräldrarna MÅSTE veta?
tackar!


   
Citera
Ämnesstartare

vet inte[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart du kan. Bara dra till ungdomsmottagningen o be om en undersökning.


   
SvaraCitera

Jo det kan du, ring UM å boka tid, dom har tystnadsplikt där.
Fast även fast det känns skit pinsamt att ta upp det med föräldrarna så är det värt de sen iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för era svar.

Men asså vad ska jag säga till mina föräldrar isåfall :S har inte så stark relation med dom.

Du mamma /pappa. Jag tror jag behöver omskäras eftersom jag har problem med snoppen när jag har stånd. Får inte över förhuden riktigt.

Skulle aldrig i hela mitt liv klara av det.


   
SvaraCitera

wadde:

Du mamma /pappa. Jag tror jag behöver omskäras eftersom jag har problem med snoppen när jag har stånd. Får inte över förhuden riktigt.

Haha ja jag vet, är mindre kul. [rolleyes]
Men du behöver inte vara så spesifik, säg bara att du har ett problem och att du vill ha hjälp med att boka en tid på UM hos en urolog (tror jag de heter)


   
SvaraCitera

skriv ett brev o lägg dit flera tydliga bilder.. så får de försöka gissa, om du tycker det är pinsamt med gissningar face to face kan du be dem skicka brev tillbaka med punktlista.. ibland är föräldrar tröga, så var tydlig.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

flera tydliga bilder.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gjorde samma skit, sa till basketlaget att jag hade pajat benet (för jag kunde inte spela på typ 3 månader) och ljög för alla ut om flickvännen 😛 gav inte speciellt mycket

när föräldrarna till slut fick reda på det (för de hitta en morfintablett jag va tvungen o ta innan ja gjorde d) så var det inga problem. mamma sa typ att det hade snackats om d redan när ja va liten typ. Nu vet jag inte hur dina föräldrar är men när det gäller medicinska grejer brukar de fan ha vett i skallen

om du tycker de e jobbigt att bara ta upp d så kan du ju vänta, d lär komma fram av sig självt ändå


   
SvaraCitera

Ponja:

3 månader

WTF? [censur] tog de så lång tid att läka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fade:

WTF? tog de så lång tid att läka?

Kommer inte ihåg så bra, det var kanske 2. Men bra tid tog d. Tror d va typ 3-4 veckor innan stygnen gick av o då gjorde d ont som faaaan. 7-8 veckor va jag nog borta iaf.


   
SvaraCitera

Ponja:

Kommer inte ihåg så bra, det var kanske 2. Men bra tid tog d. Tror d va typ 3-4 veckor innan stygnen gick av o då gjorde d ont som faaaan. 7-8 veckor va jag nog borta iaf.

Jävlar o; vilket år va de?
För mig försvann stygnen på typ 10 dar sen tog de lite över en månad att läka helt.
Fick bara lokalbedövning å sen använde dom nått som dom brände med s: as wierd men gick fort iaf.
Men du fick morfintabletter alltså? Fick inte jag men va bara de första timmarna de va smärta för mig sen efter de så va de lungt, förutom när skiten typ torka fast nånstans.
Men verkar iaf som dom har uppgraderat tekniken lite gran x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fade:

x)

Brände? Fy fan 😛

Jag gjorde d för typ 5 år sedan. Morfintabletterna skulle tas innan operationen sen fick jag nog lokalbedövning också. Kände inte ett skit, hyffsat trippad grej =D

Allt som allt, inget jag skulle vilja göra om.


   
SvaraCitera

Ponja:

Brände? Fy fan 😛

Jau, eller typ "lödde", dom raka benet å satt en platta där för att jorda [chocked] Å så lät maskien som fan å sen rökte de, va fan rätt äckligt att bara se rök men ja, de gick rätt fort iaf x)

Ponja:

Jag gjorde d för typ 5 år sedan. Morfintabletterna skulle tas innan operationen sen fick jag nog lokalbedövning också.

Okej x) ja jag gjorde de i somras så dom har väll fixat lite på 5 år.

Ponja:

hyffsat trippad grej =D

Haha ja jag hade hört att man skulle få morfin så blev lite besviken xD

Ponja:

Allt som allt, inget jag skulle vilja göra om.

Nej verkligen inte, första 3 timmarna efter när bedövningen börja avta ville jag bara dö typ. Fick 2 värktabletter men inte fan hjälpte de [tard]
Fast ja ska inte skrämma trådskaparen nu 😛 Det va sååååååååååå värt det. Få det bara gjort så fort du kan, jag vänta tills jag va lite över 18 å det ångra jag men som sagt, glad att det är gjort nu iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fade:

Okej x) ja jag gjorde de i somras så dom har väll fixat lite på 5 år.

jo jävlar mig skar de skiten ur

fade:

Fast ja ska inte skrämma trådskaparen nu 😛 Det va sååååååååååå värt det.

nänä de är inget snack om det ju. mycket bättre det än olyckor under sexakten =D


   
SvaraCitera