Aviseringar
Rensa alla

Omyndiga som är ihop med myndiga.


Ämnesstartare

Min kille fyllde 18 för ett tag sen och sen dess har han gått ut med sina polare varje helg vilket lett till att när jag träffar honom på helgerna är han i princip alltid bakfull och osocial.

Jag vill verkligen inte vara gnällspiken som klagar på att han är med sina kompisar, för egentligen tycker jag att det är helt ok, för han prioriterar mig alltid vid alla andra tillfällen. Men det är ändå lite trist att han bara vill vara hemma och ta det lugnt på helgerna..

Nån annan som har en liknande situation?


   
Citera

det är första tiden av hans myndighet, låt han leva det livet, ha nkommer att tröttna.

visst, du är en del av hans liv, men du är ej HANS LIV.

han har drömt om krogen sedan andra gången han intog alkohol.


   
SvaraCitera

när du blir aderton kommer du antagligen förstå precis varför han gör så, och det har ingenting med elakhet att göra. Men som sagt förhoppningsvis har ha kommit över det snart


   
SvaraCitera

Han kommer sluta, antingen när pengarna börjar sina eller nyhetens behag ebbat ut. Tar det allt för många veckor får du väl berätta för honom hur du känner, men det märker du nog själv när det är dags för the talk.


   
SvaraCitera

OM det nånsin blir dags för the talk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När krogen är en helt ny skitfräck grej vid 18 så vill man fan inte göra nåt annat på ett tag. Tror det är rätt normalt.

Lev med det, alt. ta upp det om du tycker det går alltför långt under alltför lång tid. Men han lär (tyvärr) inte reagera bra på det.


   
SvaraCitera

Var på krogen för första gången för två veckor sen, är jag onormal som inte bodde där när jag fyllde arton? [sad]


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Var på krogen för första gången för två veckor sen, är jag onormal som inte bodde där när jag fyllde arton?

Jag gjorde inte det
Jag är onormal
Således är du onormal

Dold text: (ok ej den bästa syllogismen kanske)


   
SvaraCitera