Aviseringar
Rensa alla

Onani. Är det en synd?


Ämnesstartare

Berätta. Dock, var det ingen synd enligt kristendomen tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är inte en synd så länge man har det under kontroll. Synd är det som för en längre bort ifrån Gud och det kan jag inte påstå att det gör om man har onanin under kontroll.

Sen varför Katoliker ser det som en synd vet jag inte men de flesta kristna ser det inte som en synd. Den boken som vi använde oss av under min konfirmation så gick dom igenom det, om det var synd eller inte.

Stay blessed!! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katoliker håller ju lite mer på äldre synsätt och då är det inte lika öppet att vara sexuell skulle jag tro om man säger så. Däremot är nog många kristna i vårt moderna samhälle idag knappast av åsikten att det är en synd, det är något vanligt förekommande och behöver inte göra oss sämre eller mindre bra inför Gud.

Däremot har ju alla en personlig syn på det hela, och blir hela grejen en för stor frestelse som leder till något dåligt kanske kristendomen ska säga att man bör låta bli.. Men annars, kör på! [y]


   
SvaraCitera

Helst ska man ju inte ha sex innan äktenskap.
Att onanera är som att ha sex med sig själv.
Man kan inte gifta sig med sig själv.

Det är en synd att onanera.
Eller bara äckligt.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig....."
(Matteusevangeliet 5:27-29)

det är faktiskt Matteusevangeliet 5:30!


   
SvaraCitera

wakajwaka:

det är faktiskt Matteusevangeliet 5:30!

okai..


   
SvaraCitera

ohYEA_:

okai..

det är en dödssynd att felcitera bibeln, kallas LÄTTJA


   
SvaraCitera

wakajwaka:

det är en dödssynd att felcitera bibeln, kallas LÄTTJA

ohYEA_:

okai..


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

men jag personligen ser det som synd iaf, men det nämns inte i bibeln mer än att en man vid namn Onan hade se med en kvinna o istället för att låta sperman spruta in i kvinnan lät det spruta ut utanför

Onanerar du aldrig?


   
SvaraCitera

Oväntad:

Onanerar du aldrig?

nej han "läser bibeln" ca 20 minuter varje kväll


   
SvaraCitera

fan vilken fånig tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart är onani en synd, vare sig du är katolik, protestant, muslim, jude, buddhist, hindu, agnostiker, ateist, fransos eller moderat. Det är sex också. Allt sex.


   
SvaraCitera

Tyvärr ser kristendomen det som en synd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Hur vet ni det? En dödsynd?


   
SvaraCitera

hanutannamnet:

Hur kan sex innom ett äktenskap vara en synd? Tänk om paret vill ha ett barn, hur ska de då få det?

Det enklaste är att skita i sin tro och bara knulla på.


   
SvaraCitera