Forumet - ondska

ondska

243 0 30

Spana också in:

ennie_:

eller om man försöker utplåna andra människor som inte uppfyller ens krav

fast om du tycker att man borde försvinna om man fungerar så , så vill ju du försöka utplåna människor också? just sayin' , ondska har sin rätt att existera också, handlar snarare om att lära sig att hantera den om den gör en illa
naked_monkey:

fast om du tycker att man borde försvinna om man fungerar så , så vill ju du försöka utplåna människor också? just sayin' , ondska har sin rätt att existera också, handlar snarare om att lära sig att hantera den om den gör en illa

men jag är också ond
inte helt men det blir så när andra är det, man lär sig av dom

Fingerprints:

men hur ska något kunna vara gott om inget är ont?

vad menar du?
ennie_:

vad är deras anledningar? är dom bara korkade?

fråga dom istället för mig, om t.ex någon är jävligt taskig mot folk ute i världen, kanske den här personen har det jobbigt hemma osv ...se ondska som energi istället. Den kan inte tas bort, eller "skapas" utan bara omvandlas till andra former... så att dela in världen i gott och ont är att dela in världen i svart och vitt, och du ser lite fler färger än så eller hur?
naked_monkey:

fråga dom istället för mig, om t.ex någon är jävligt taskig mot folk ute i världen, kanske den här personen har det jobbigt hemma osv ...se ondska som energi istället. Den kan inte tas bort, eller "skapas" utan bara omvandlas till andra former... så att dela in världen i gott och ont är att dela in världen i svart och vitt, och du ser lite fler färger än så eller hur?

smart..nästa gång min mamma eller någon annan gör något elakt mot mig ska jag fråga varför.vet själv när jag är taskig mot nån så kan det vara för jag mår dåligt eller så bara gör jag det utan att fatta vad jag gör.
sånt som skadar mig ser jag som dåligt... och det är vgt mkt.