Forumet - OnLive

OnLive

51 0 6
Hastigheten i våra bredband är det inget fel på, det du ska vara tveksam till är deras lösning till att kunna vara uppkopplade mot många clienter samtidigt som spelar i olika instanser och olika spel med en server samt att fördröjningen inte märks av (allting som du ser på skärmen kommer ifrån deras server, istället för att ditt grafikkort ritar upp det), i samband med att det inte ska vara någon fördröjning alls på servens sida utan ska flyta på helt.

Spana också in:

Aha, the Grid har börjat utvecklas.
Se det här som början på något nytt, som internet för tysen år sen. Det kommer nog ta tid innan det blir något bra, men det kommer [smile]

Edit: Det var en artikel om det i IllVet/AoV (kommer aldrig ihåg vilket) förra eller förr-förra året. Forskare har behov av mycket uträkningskapacitet och det blir ofta "köer" av forskare som vill använda tillgängliga superdatorer för avancerade uträkningar.
Det har börjat med att man kopplat ihop datorer och superdatorer lite varstans för att kunna snabba på uträkningar. Det funkar som det beskrivs i artikeln ovan, att man inte behöver någon avancerad dator för att komma åt datorkraften utan bara en liten miniburk.

Nu har den kommersiella industrin börjat haka på [y]
KamikazeTomten:

Nu har den kommersiella industrin börjat haka på


Det är inte baserat på molnkluster som du beskriver det utan hög-presterande datorer. Användarens dator bidrar inte med någonting överhuvudtaget. :) Om det skulle vara sant så skulle någon stackare sitta med ett fryst spel när någon stänger av sin egen dator alternativt bemöts av en ny väntetid för att hitta en ny som tar dess plats, poängen med tjänsten är att det är laggfritt.