Forumet - onoff personal klantar.

onoff personal klantar.

289 0 44
lämnade in farsans gamla 32" tv, ( Tjock )
Den vägde en hel del men ja klarade o lyfta in den. Den skulle på service för att skartkontakten var paj.
Så ja sa åt dom att vara försiktiga med den eftersom den var rätt tung, Å vad händer.. 2 timmar senare, dom ringer tillbaka " Vi råkade tappa den " men du få ersättning för den. 1000 kr.

Va får man för 1000 kr. när en tv 32" funkade utmärkt.

Spana också in:

Unleash:

Vi råkade tappa den


Det där bara måste du gå vidare med! [tard]
Prata med chefen direkt på OnOff, det har störst chans att funka.

Fast först borde ni läsa igenom allt det finstilta på kvittot ni fick. Där kanske det står typ "om vi har sönder den blir ni rövknullade".
Unleash:

Vi råkade tappa den " men du få ersättning för den. 1000 kr.


Kräv att dem skaffar fram en likvärdig produkt, eller fråga om det går bra att du fakturerar dem för den tid det tar dig att åka runt och leta efter begagnade tv apparater.

Det är ju inte bara värdet av produkten, det är ju tidskrävande att skaffa en ny när det inte går att köpa i butik för 1000kr.

Som Myksa sa, snacka med chefen. Och är chefen inte samarbetsvillig fråga efter hans chef, ju högre i en organisation man kommer desto mer villiga att hjälpa till blir folk. Och var aldrig otrevlig mot dem, då försvinner samarbetsviljan direkt.
Klart fan ni ska ha mer än 1000 spänn, jag skulle kräva en ny djävla 32" TV, och de borde inte dra sig för mycket för att ge dig en dyrare modell heller.

För att du inte gå till någon lokaltidning/sverker olofsson med skiten [mad].

Det är skitsamma att den inte är värd mer, det är ett storföretag, dom ska man utnyttja så gott det går.

Ett tips är annars att aldrig köpa något stort som du kanske behöver service/rådgivning om på Siba, OnOff, MediaMarkt eller Elgiganten igen, det är skitföretag med till stor del värdelös och okunnig personal.