Aviseringar
Rensa alla

onoff personal klantar.


Ämnesstartare

lämnade in farsans gamla 32" tv, ( Tjock )
Den vägde en hel del men ja klarade o lyfta in den. Den skulle på service för att skartkontakten var paj.
Så ja sa åt dom att vara försiktiga med den eftersom den var rätt tung, Å vad händer.. 2 timmar senare, dom ringer tillbaka " Vi råkade tappa den " men du få ersättning för den. 1000 kr.

Va får man för 1000 kr. när en tv 32" funkade utmärkt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Den var knappast värd mer


   
SvaraCitera

ägd[bigsmile]


   
SvaraCitera

stäm dem [smile]


   
SvaraCitera

Dom tar dagens värde utav den TV:n och tjocka TV:n är inte mycket värda idag...

Men OnOff är jävligt bra på och skita i service/återlämningar


   
SvaraCitera

Haha


   
SvaraCitera

Ööh, kräv en ny tv vafan, det var dem som klantade sig, dummaste jag hört att du fick en ynka tusenlapp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kräv en ny TV. Dom som hade sönder den, dom som ska ersätta den.


   
SvaraCitera

Unleash:

Vi råkade tappa den

Det där bara måste du gå vidare med! [tard]
Prata med chefen direkt på OnOff, det har störst chans att funka.

Fast först borde ni läsa igenom allt det finstilta på kvittot ni fick. Där kanske det står typ "om vi har sönder den blir ni rövknullade".


   
SvaraCitera

Unleash:

Vi råkade tappa den " men du få ersättning för den. 1000 kr.

Kräv att dem skaffar fram en likvärdig produkt, eller fråga om det går bra att du fakturerar dem för den tid det tar dig att åka runt och leta efter begagnade tv apparater.

Det är ju inte bara värdet av produkten, det är ju tidskrävande att skaffa en ny när det inte går att köpa i butik för 1000kr.

Som Myksa sa, snacka med chefen. Och är chefen inte samarbetsvillig fråga efter hans chef, ju högre i en organisation man kommer desto mer villiga att hjälpa till blir folk. Och var aldrig otrevlig mot dem, då försvinner samarbetsviljan direkt.


   
SvaraCitera

Klart fan ni ska ha mer än 1000 spänn, jag skulle kräva en ny djävla 32" TV, och de borde inte dra sig för mycket för att ge dig en dyrare modell heller.

För att du inte gå till någon lokaltidning/sverker olofsson med skiten [mad].

Det är skitsamma att den inte är värd mer, det är ett storföretag, dom ska man utnyttja så gott det går.

Ett tips är annars att aldrig köpa något stort som du kanske behöver service/rådgivning om på Siba, OnOff, MediaMarkt eller Elgiganten igen, det är skitföretag med till stor del värdelös och okunnig personal.


   
SvaraCitera
Tyrael

Klorofyl:

För att du inte gå till någon lokaltidning/sverker olofsson med skiten [mad].

Sant, de vill nog verkligen inte ha så dålig PR.


   
SvaraCitera

VI RÅKADE TAPPA DEN, HAHAHA [love] så cp

kräv en ny tv, ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu gör de ju inte så mycket, vi köpte en ny istället.
Men man tappar ju förtroendet helt för dom.

isola:

Den var knappast värd mer

Inte i dagens läge. finns väl ingen som köper en en (tjock) tv.

Dåren:

ägd[bigsmile]

aa, ägd. ska du säga... äger du din synth nu eller har du forfarande inte råd o köpa den.


   
SvaraCitera

Unleash:

aa, ägd. ska du säga... äger du din synth nu eller har du forfarande inte råd o köpa den.

om jag hade haft en synth hade jag givetvis ägt den ja. what's your point?


   
SvaraCitera