Aviseringar
Rensa alla

Ont, andnöd och svullnad - Hjälp!!


Ämnesstartare

Jag har en viktig fråga till den som är lite "sjukkunnig".

Jag har haft svårt att sova ett tag (ca 1 månad kanske?) pågrund utav svårighet att andas genom näsan. Blir starkast på natten men kan komma svagt när jag sitter i soffan också. På natten när detta händer är det som om min kropp lägger av och glömmer hur andningen fungerar och de känns som om min hjärna får syrebrist.

Mamma tror/trodde att det är päls som jag är känslig för då vi har två katter men har både haft nässpray samt tabletter men hjälper inte alls!!

Igår svullnade även mitt ena ögonlock upp samt blev de ett märke men mamma tror de kan vara antingen att jag har haft smuts eftersom jag använder linser eller en biverkning på tabletterna men... 

Mitt lår har även gjort jätteont till och från idag (Vet ej om det är relevant eller någonting annat, värt att nämna det iallafall). 

Senare på dagen har även mina fingrar börjat ömma och blivit stela,vilket inte hänt förut (?)

Om någon har haft något liknande eller har en aning om vad det kan vara snälla skriv!! 

Mitt sömnproblem har börjat påverka mitt humör....


   
Citera

Men fy vad otäckt :/ det där bör du nog vända dig till din vårdcentral i första hand


   
SvaraCitera

Du måste kolla upp det på vårdcentralen, som Stekaren skrev. Det kan väl vara allt från ångest till någon allergi. Om det går, innan du får tid på vårdcentralen, försök att inte klappa katterna så mycket och inte släppa in dem i ditt rum för att se om det blir bättre av det. 


   
SvaraCitera