Aviseringar
Rensa alla

Ont i analöppningen


Ämnesstartare

HEJ!

det är så att för nån dag sen fick jag lite ont i anal öppningen! eller ont och ont! det kliade å sved lite! trodde det var för attjag varit dålig i magen å skitit 6 ggr på en dag även lite blod på pappret men inte mycket!!! men icke nu har det varit såhär i 3 dagar : ( kollade å då var de bra sen efter jag sket så såg det lite rött ut å lite svullet!

ÄR ju 15 år så vill inte berätta för någon hellst : / vad kan man göra :)? Läker de av sig själv =)? tvätta eller något?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du kan ha fått ett sår eller en hemmoröjd. Tvätta med ljummet vatten efter varje toalettbesök och torka tort (med gnid inte toapappret, utan 'dutta'). Om det inte slutar blöda väldigt och fortfarande gör ont efter nån dag bör du söka dig till läkare ganska fort. Om själva avföringen är blodig för du söka vård omedelbart.


   
SvaraCitera

Är antagligen ​hemorrojder. Lär försvinna av sig själv, annars finns salvor och sånt att köpa om det hänger kvar länge. 99% chans att det inte är något att oroa sig över i a f, var så för mig under en period för några år sedan också. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack tack! det blåder inte mkt knappt så man ser de 🙂 ska dutta lite med blött papper : ) avföringen är då INTE blodig 🙂 hehe knappt så man ser att det är lite rött på papperet!:P

MEn tidigare idag när jag titta såg det bra ut men efter jag var på toa och gjorde nummer 2 så svullna de upp lite till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PETERNIKLAS:

MEn tidigare idag när jag titta såg det bra ut men efter jag var på toa och gjorde nummer 2 så svullna de upp lite till 🙂

Svullnad är kroppens sätt att fortskrida läkande. Det gör att det kommer mer blod till det skadade området som kan ta med sig saker att laga med. Typ.


   
SvaraCitera

[cry]


   
SvaraCitera

en gång så skulle jag torka mig där bak, sen såg jag att det var skit mkt blod på pappret, shiit tänkte jag och torkade mig igen, så var det inge mer blod[shake] så spolade jag och gick? jag blödde inge mer sen?
vad kan det vara, nån som vet?[tard]


   
SvaraCitera

Du kanske har en spricka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe jo! fan! lite ont fortfarande! ajja det kanske går över! får tvätta med jummet vatten : (


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag blödde inge mer sen?

mens?


   
SvaraCitera

trewqaz18:

mens?

Ne, vadå där bak eller?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett ganska vanligt problem, det bästa är att inte trycka på när man skiter utan bara låta det komma ut.


   
SvaraCitera

ti-92:

en gång så skulle jag torka mig där bak, sen såg jag att det var skit mkt blod på pappret, shiit tänkte jag och torkade mig igen, så var det inge mer blod[shake] så spolade jag och gick? jag blödde inge mer sen?
vad kan det vara, nån som vet?[tard]

Rövmens, såklart?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Därför man inte ska låta sig rövknullas.


   
SvaraCitera