Aviseringar
Rensa alla

Ont i hjärtat


Ämnesstartare

Var precis ute o sprang och efter ungefär 1km började det göra ont i vänster sida av bröstet typ runt hjärtat. Fick ondare ju djupare jag andades. Vad kan detta vara? Jag slutade då springa och gick istället och kände inte av det då. Mitt hjärta har oxå alltid slått extremt oregelbundet/ojämnt. Någon som kännt samma eller bör jag bara uppsöka läkare?Ledsen


   
Citera

har känt samma, aldrig uppsökt vård för det dock. har typ trott att det har haft med närliggande muskler att göra, typ ngn kramp av ngt slag snarare än hjärtat (som iofs också är en muskel) men aaaa, tror ej dt är ngt allvarligt. 

men sök vård om du e orolig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
har känt samma, aldrig uppsökt vård för det dock. har typ trott att det har haft med närliggande muskler att göra, typ ngn kramp av ngt slag snarare än hjärtat (som iofs också är en muskel) men aaaa, tror ej dt är ngt allvarligt. 

men sök vård om du e orolig! 

Du känner aldrig så längre? 


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

Du känner aldrig så längre? 

Inte ofta. Aldrig fått när jag har motionerat vad jag kan minnas dock, mitt e nog mer stressrelaterat pga dyker upp när jag vilar typ. Men jag vet inte, minns ej sist det inträffade heller, under vilka omständigheter osv. Du har ej haft en förkylning på sistone eller dyl?  


   
SvaraCitera

Har känt det med , kommer helt random . Kan vara en nerv som kommer i kläm . 


   
SvaraCitera

Eller så måste du bara träna din kondition


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vevez:
Eller så måste du bara träna din kondition

Haha nej det är inte nödvändigt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vevez:
Eller så måste du bara träna din kondition

Njaaaa har faktiskt bra kondition


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du har ej haft en förkylning på sistone eller dyl?  

Nej, inte varit sjuk på flera år typ


   
SvaraCitera

Jag har känt av liknande kanske. Anledningen till mitt är att mina inre organ försöker expandera sig vid ansträngning fast än det inte finns plats för det. Så sa iaf doktorn min. 
Har fått göra massa tester på sjukhuset bland annat. Men inget visade på några dåliga värden. 
Uppsök en läkare och be om att få göra blodtryckstest osv samt ett belastningstest.


   
SvaraCitera

Jag fick så en gång, det var min lunga som hade svullnat. Hade dubbelsidig lunginflammation och blodförgiftning och blev liggade på sjukhus i två veckorTumme ned


   
SvaraCitera

Det finns många saker det kan bero på och antagligen är det inte hjärtat. Men om det skulle vara hjärtat kan det vara mycket allvarligt så jag skulle definitivt rekommendera att du kollar upp det


   
SvaraCitera
Exner

Det är högst osannolikt att det är själv hjärtat. Kan vara lugnorna som går emot revbenen.


   
SvaraCitera

Nej du har ont i musklerna eller faschian.


   
SvaraCitera

Jag känner men jag har aldrig gått till nån läkare, men för några dagar sedan så gjorde det ont och då andades tog jag bara ett stort andetag och ja det gör ondare och ondare när man andas (för mig) men när jag andades in så mycket så slutade (man känner det)


   
SvaraCitera