Aviseringar
Rensa alla

Ont i käken


Ämnesstartare

Jo, det hela började med en knäppning i käken efter att jag hade gått upp på morgonen. På den tiden gjorde det inte ont, var bara lite obekvämt när man åt frukost och helt plötsligt kom det en knäppning.

Efter en stund började det bli värre, när jag åt frukost lät det som jag tuggade på grus, men det var fortfarande bara på morgonen. Lite obekvämt, men jag överlevde!

Efter det blev det bara värre och värre, hände hela tiden, men det började inte göra ont förrän några månader sen. Hade ont när jag gäspade och ibland även när jag åt, och knäppningarna var kvar.

Jag gick till min tandläkare och hon berättade att broskskivan som ligger mellan käkleden och skallen har hamnet fel, så hon gav mig några övningar som jag ska göra tre gånger per dag, vilket jag försökt göra så gott jag kan.

Nu är det så att det känns som att de här övningarna bara gjort det värre... Eller knäppningarna kommer inte lika ofta, och jag måste gapa mer nu än vad jag gjorde förut för att de ska låta, men smärtan har blivit mycket, mycket, mycket värre!

Det spänner hela tiden i käken, vilket är väldigt obekvämt och jag behöver inte öppna munnen särskilt mycket för att det ska göra asont, och det är i princip omöjligt att äta ordentligt p.g.a. smärtan. Jag får till och med huvudvärk av smärtan i käken...
Jag äter Ipren, men det hjälper knappt

Så, min fråga är alltså: Ska jag fortsätta med övningarna, fast jag har ont eller ska jag ringa läkaren igen? Om jag ringer läkaren, hur skulle han/hon kunna hjälpa mig?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

ring läkaren igen och säg att du har fått ondare och se vad han/hon säger


   
SvaraCitera

Du ska ringa läkaren igen.


   
SvaraCitera

Läkaren har nog fel. Vänta på något bra svar från oss på UM.


   
SvaraCitera
kachin

Tickstart:

Läkaren har nog fel. Vänta på något bra svar från oss på UM.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring läkaren helt klart.


   
SvaraCitera

ring läkaren igen, och vägra ge upp förrän han/hon iaf fösökt göra ngt annat åt det (Y)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera