Aviseringar
Rensa alla

Ont i knäna


Ämnesstartare

ska försöka att göra detta inlägg kort:

Så jag har ont på sidorna av mina knän de känns som jag har ont i någon led. 

Det gör ont hela tiden men speciellt efter träning (gymnastik) då det känns svullet och jag kan inte sträcka på det och en hel dag efter har ja svårt att gå innan det lägger sig.

Ja brukar ha ont i knäna men detta kom efter att vi har gjort mycket rehab för knäna? Så ju mer rehab desto ondare gör det.

varför jag undrar är för att det känns som att någonting ska slitas av i knät.

tacksa för svar!Glad


   
Citera

Slatter, vet inte hur det stavas men. Det är en knäsjukdom eller något.
För lite muskler i benen. Vet su vad draken är? Testa göra det.Men smartast är nog att gå till en läkare


   
SvaraCitera

Uppsök läkare eller sjukgymnast för att börja jobba på problemet nu, själv haft både slatter och för svag muskel i baksida knät och du vill allt börja jobba på det nu!


   
SvaraCitera

f3ff3roni: varför jag undrar är för att det känns som att någonting ska slitas av i knät.

är det på utsidan av knäet? i så fall kan det vara löparknä, det hade jag ett tag och det är inte så kul... iom att du är svullen lär det åtminstone vara en inflammation.

uppsök sjukgymnast eller motsvarande, typ naprapat kanske. om du tränar med löparknä kan det sluta med att en sena går av, och det vill du inte, så sök hjälp omgående.


   
SvaraCitera

f3ff3roni: Så jag har ont på sidorna av mina knän de känns som jag har ont i någon led.

jag har också det, ungefär så. det kan vara något så enkelt som att du har för svaga framsida lårmuskler och de musklerna som finns på sidan om knät. träna upp dem! jag googlade och kände igen mig i detta:  http://www.linabjorkskog.com/traning/knaont-vid-utsidan-av-knaskalen


   
SvaraCitera