Aviseringar
Rensa alla

Ont i mitten av bröstet, allvarligt?


Ämnesstartare

Har haft ont i bröstet i några dagar nu och börjar bli lite orolig över vad det är. Smärtan gör inte jätte ont men man känner att någonting är fel. Trodde först det var hjärtat men eftersom det sitter på vänster sida av bröstet och smärtan är i mitten kanske är det någonting annat?

Nån som har nån aning?


   
Citera

Gå till doktor istället för att få en e-diagnos.


   
SvaraCitera

Hypokondri alt. magont? [sad]


   
SvaraCitera

Om det sitter kvar längre än en-två dagar så kanske du borde kolla upp det, behöver inte vara något allvarligt men går nog att bota isåfall.


   
SvaraCitera

Flashbalash:

Nån som har nån aning?

Gymmar du?


   
SvaraCitera

Flashbalash:

Nån som har nån aning?

har du astma eller något liknande syndrom?


   
SvaraCitera

Man kan ha ont i diafragman, detta är ofarligt för ditt hjärta och andningskapacitet. Jag upplever att jag får det om jag varit mycket spänd och nervös, kanske för att man då inte andas avslappnat och därmed får som "kramp i muskeln" ungefär, som man kan få i andra muskler.
Smärtan från magkatarr kan också misstolkas vara "farlig bröstsmärta", när jag hade magkatarr hade jag också ont på mitten av bröstet, där revbenen möts.

Du hittar ingen läkare här, om du är orolig så ska du självklart gå till läkaren. Men om du bara har smärta som besvär är det, så långt min kunskap sträcker sig, inte alls sannolikt att du har något problem med hjärta eller lungor. Men alltid bäst att kolla upp!

Inte att förglömma att bröstsmärta ibland uppenbarar sig vid ångest.


   
SvaraCitera

Brukar ibland få en väldig värk i hjärttrakten, men inbillar mig att det är någonslags växtvärk.


   
SvaraCitera

Halsbränna [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
smisk

cancer


   
SvaraCitera

aids?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Gymmar du?

Ja, tre gånger i veckan, fast det gör inte ont när jag tränar fast typ dagen efter när jag går kan det göra ont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

har du astma eller något liknande syndrom?

Nope ingen astma

framtidstron lever:

Man kan ha ont i diafragman, detta är ofarligt för ditt hjärta och andningskapacitet. Jag upplever att jag får det om jag varit mycket spänd och nervös, kanske för att man då inte andas avslappnat och därmed får som "kramp i muskeln" ungefär, som man kan få i andra muskler.

Aah jag har haft ganska mycket i skolan så är kanske det som orsakat det. Blev lite lugnare nu 🙂


   
SvaraCitera

Flashbalash:

Nope ingen astma

ok..
aids. definitivt aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

ok..
aids. definitivt aids

hahahah tror inte det är aids xD


   
SvaraCitera