Aviseringar
Rensa alla

ont med tampong


Ämnesstartare

asså jag har verkligen problem 🙁
har haft mens i ett par år nu, men har ännu inte börjat använda tampong men idag tänkte jag, NU jävlar ska jag fan få in tampongen.
men det gör sjukt ont att ha mini och när jag drog ut tampongen gjorde det ont. det är knappt jag får upp tampongen och när jag trycker upp den gör det jätteont.

vad ska jag göra? 🙁

gjorde det ont för er i början?


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske spänner dig för mycket?
För mig gjorde det bara ont för att jag körde upp den fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte du lyckats få in den tillräckligt långt bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du kanske spänner dig för mycket?
För mig gjorde det bara ont för att jag körde upp den fel.

jo jag spänner mig nog en del.
okej, har också tänkt på om jag tkanske trycker upp den fel. men vet inte riktigt hur jag ska göra liksom [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

okej, har också tänkt på om jag tkanske trycker upp den fel. men vet inte riktigt hur jag ska göra liksom

Fast det beror på. Gör det ont att det bränner så är du helt enkelt för torr, går den inte in så kan du spänna dig eller så är ett väck ivägen (du vet, som man kan känna när man onanerar ibland) och om det skär till i magen eller så, så har du kört upp den fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Gör det ont att det bränner så är du helt enkelt för torr,

aaaaa, det typ svider och bränner. sjukt obehagligt, och efter jag drog ut tampongen idag så var jag helt ömm [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

aaaaa, det typ svider och bränner. sjukt obehagligt, och efter jag drog ut tampongen idag så var jag helt ömm

Men hur lite mens har du egentligen?
Btw, ta en spegel och kolla. Hålet kan ju vara lite..Hmm...Större. Jag har någon gång råkat köra upp den för långt "upp" i hålet, alltså nära kanten (en anledning att den kom fel till att börja med) där det inte var så blött. Testa närmare rumpan...(vad fan[zzz])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men hur lite mens har du egentligen?

haha, ganska mkt :S

men aja, tack för tipsen iaf [smile]


   
SvaraCitera

fridaaaaab:

när jag drog ut tampongen gjorde det ont.

Lät du den vara i tillräckligt länge? Försöker man dra ut den innan den har blivit tillräckligt "full" kan det göra ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Lät du den vara i tillräckligt länge? Försöker man dra ut den innan den har blivit tillräckligt "full" kan det göra ont.

Tror den var ganska full..


   
SvaraCitera

Kan bero på att du var spänd, för torr eller att den hamnade på sniskan.
Det är även viktigt att den kommer tillräckligt långt in när man väl fått in den, och att du inte tar ut den förrän den är helt nerblodad. Är den delvis vit och torr när du tar ut den så gör det ont.

Försök att slappna av ordentligt, se till att det är "blött" och ta det varsamt. Hur satt du när du försökte stoppa in den?
Det lättaste, tycker jag, är att sitta på toaletten.

Funkar det inte vad du än gör så är det kanske lika bra att gå till en gynekolog och kolla om det kan vara något fysiskt som gör det svårt för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slappna av ordentligt.
Notera att det är svårare att föra in den om du är torr, alltså fungerar det inte för vissa dem sista dagarna.
Tänk på hur du för in den. När den väl är inne så kan du vinkla lite på den, tills det känns bra. Tänk också på att du verkligen ska föra in den långt, annars kommer det kännas obehagligt när du rör på dig.
Om det är svårt att föra in den, så prova med fingrarna först.

Första gången jag provade gjorde det ont, och när jag skulle dra ut den kändes det som att hela mitt underliv skulle följa med. [shake] Antar att jag hade fört in den fel. Är det så för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hur satt du när du försökte stoppa in den?

jag satt på toaletten. testade en gång till igår, och då gick det bättre när jag stoppade upp den. men det gjorde fortfarande jätteont när tog ut den.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

när jag skulle dra ut den kändes det som att hela mitt underliv skulle följa med.

precis så är det. känns verkligen som om det ska följa med [surprised]. och så svider det och gör ont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

obehagligt när du rör på dig.

jag kan knappt sitta [shake], och när jag går så gjorde det ont


   
SvaraCitera