Aviseringar
Rensa alla

Ont under sex?


Ämnesstartare

Brukar få ont när jag har sex, jag har kille och vi har varit tillsammans ett tag så känner mig absolut inte osäker på något och vi brukar oftast ha sex 2 gånger när vi ses. Första gången brukar det inte göra ont, men andra gången börjar det bränna och svida. IBland har det känts så första gången också. Vet någon vad det beror på? Kanske inte är något konstigt men det är ändå irriterande för vill liksom alltid...blir nog kåt osv.


   
Citera

Honduvett: Vet någon vad det beror på?

skavsår tänker jag spontant. el vad man ska kalla det. ha inte sex när det gör ont, det kan leda till tråkigheter som vestibulitet.


   
SvaraCitera

Inte tillräckligt våt/kåt, du kanske spänner dig eller så finns det någon fysisk förklaring.
 Gör det ont när du onanerar också? Kan ju röra sig om en infektion eller vestibulit. Prova att ha längre förspel och/eller glidmedel, fungerar inte det skulle jag nog kolla upp det om jag vore du.


   
SvaraCitera

Hmm ja eller skavsår ja. Om det är skavsår borde ni vänta med att ha sex ett tag så det hinner läka. 


   
SvaraCitera
time
 time

Det kan också vara en svampinfektion som gör att det smärtar. Gå till vårdcentralen och be dem göra en koll! Är det svamp får du en behandling (ha inte sex under behandlingen) och sen är du redo att köra. 


   
SvaraCitera

Hej! Blev tillsammans med min kille för ett år sen och hade typ samma problem, det gjorde ont när vi hade sex. Jag tyckte/tycker om honom jättemycket och brukade alltid vara kåt och våt och ville verkligen. Eftersom det inte gjorde jätteont och kändes bra på ett sätt, så fortsatte jag att ha sex, men med tiden blev det bara värre och värre. Till slut kunde jag knappt få in hans penis utan att det gjorde svinont, och det gjorde även ont efteråt. Gick till tre gynekologer och alla sa olika saker, men den sista hade rätt. Tydligen hade jag slidkramp (vilket betyder att slidan spänner sig utan att du kan kontrollera det) vilket gjorde att jag fick ont under sex. Hon sa att om jag inte slutade ha sex och började behandla mig så skulle jag få vaginism. Det man kan göra för att bli bättre från det här är först och främst att sluta ha sex som gör ont. För varje gång du har det förknippar din kropp penetration med smärta, vilket gör att din slida spänner sig. Därför blir det bara värre och värre, och slutar du inte kommer du få vaginism eller vestibulit. Det du kan göra är också att göra knipövningar och börja arbeta med att lyckas få in fingrar utan att det gör ont, och när du klarar lika många fingrar helt smärtfritt som din partners penisstorlek så kan ni börja försöka ha sex igen. Nu vet jag ju inte säkert om det är det här du har, men som sagt, om du fortsätter ha sex som gör ont kommer du garanterat få det. Om du vill så är det ju alltid bra att gå till gynekologer men ja, jag är lite skeptisk efter som de sa fel två gånger vilket ledde till att det tog ett halvår innan jag fattade vad som var fel... I vilket fall, eftersom det inte verkar ha pågått så länge så kommer det nog gå rätt snabbt att bota, så länge du tar det lugnt och inte känner dig pressad. Fattar att det är provocerande eftersom man verkligen vill ha sex men inte kan, men återigen, ha inte sex då det gör ont. 
Hehe, skrev supermegalångt men ja, önskar att någon hade skrivit samma sak till mig så det inte hade behövt gå så himla långt. Hoppas det går bra, och hoppas att du bara har typ en svampinfektion som går över snabbt! Men kom ihåg, sex SKA inte göra ont, det är något fel om det gör ont. Lycka till!


   
SvaraCitera

det suger ja


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Jag tror det pratas för lite om smärta hos kvinnor under sex och jag tror det är vanligare än en tror? Detta pga att det är tabu och att bilden av sex fokuserar mest på penetration, det är det en "ska vilja" plus att, som det mesta, utgår sex från en manlig norm.
Kan någon tjej här ärligt säga att de aldrig fått ont under sex? Jag kan inte tänka mig att jag inte upplevt ett helt smärtfritt samlag, någon gång gör det ju ont pga han kommer för långt in/det blir skavsårskänslor efter ett tag.
Eller är det bara jag?? Förvirrad


   
SvaraCitera

Bell:
Jag tror det pratas för lite om smärta hos kvinnor under sex och jag tror det är vanligare än en tror? Detta pga att det är tabu och att bilden av sex fokuserar mest på penetration, det är det en "ska vilja" plus att, som det mesta, utgår sex från en manlig norm.
Kan någon tjej här ärligt säga att de aldrig fått ont under sex? Jag kan inte tänka mig att jag inte upplevt ett helt smärtfritt samlag, någon gång gör det ju ont pga han kommer för långt in/det blir skavsårskänslor efter ett tag.
Eller är det bara jag?? Förvirrad

Har ont varenda gång jag har sex. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

kakakaka:

Har ont varenda gång jag har sex. 

tack!! det är sämst ju, att vi inte pratar om det?? Tabun kring det gör ju att en känner sig ännu sämre som ligger där och ojar sig för en tror inte att det är vanligt..


   
SvaraCitera

kakakaka:

Har ont varenda gång jag har sex. 

bara i början/slutet eller hela tiden? kom ihåg att ej pressa kroppen till ngt!

Bell: Tabun kring det gör ju att en känner sig ännu sämre som ligger där och ojar sig för en tror inte att det är vanligt..

verkligen!!! det måste läggas mer pengar och resurser på forskning och utbilnding för smärttillstånd i underlivet


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola:

bara i början/slutet eller hela tiden? kom ihåg att ej pressa kroppen till ngt!

verkligen!!! det måste läggas mer pengar och resurser på forskning och utbilnding för smärttillstånd i underlivet

min svägerska fick vara med i en undersökning/enkät om detta häromdagen, så lite händer.. men eller hur, det borde pratas mer om detta?? Men icke pga kvinnliga delar och dess problem PRATAS DET INTE OM. punkt.


   
SvaraCitera

Bell:

min svägerska fick vara med i en undersökning/enkät om detta häromdagen, så lite händer.. men eller hur, det borde pratas mer om detta?? Men icke pga kvinnliga delar och dess problem PRATAS DET INTE OM. punkt.

Förjäkligt ja. Det är sådana insamlingsgalor jag vill se.


   
SvaraCitera

isola: bara i början/slutet eller hela tiden? kom ihåg att ej pressa kroppen till ngt!

hade ngn bf jag ej hade särskilt mycket ont med, bara i början då jag förlorade min oskuld då, men aah det beror på personer oftast. jag har ofta i början, eller när de kommer för långt in om de nu är för Stora. 

Bell: Tabun kring det gör ju att en känner sig ännu sämre som ligger där och ojar sig för en tror inte att det är vanligt..

trodde jag var ensam pga en sa att hen aldrig varit med om det, jag hade dock förlorat oskulden till hen så hade väl extra ont då. (förstår om de andra ej kände smärta om de nu var erfarna)  en annan jag låg med verkade vara van med att tjejer avbröt mitt i och sa att de hade ont, innan de fortsatte igen efter några sekunder. så det verkar vara olika.
men håller med om att det pratas för lite om det överlag!


   
SvaraCitera

vadå är det vanligt


   
SvaraCitera