Aviseringar
Rensa alla

Ont under sex?


Bell:
Jag tror det pratas för lite om smärta hos kvinnor under sex och jag tror det är vanligare än en tror? Detta pga att det är tabu och att bilden av sex fokuserar mest på penetration, det är det en "ska vilja" plus att, som det mesta, utgår sex från en manlig norm.
Kan någon tjej här ärligt säga att de aldrig fått ont under sex? Jag kan inte tänka mig att jag inte upplevt ett helt smärtfritt samlag, någon gång gör det ju ont pga han kommer för långt in/det blir skavsårskänslor efter ett tag.
Eller är det bara jag?? Förvirrad

Mm verkligen, har nästan aldrig det längre men har varit så förut när jag var yngre och då pratade jag inte om det för att jag trodde att det var mitt fel. Så himla sjukt att jag tänkte så för att sedan upptäcka hur vanligt det är. I dagsläget får jag jag som sagt inte ont under sex men är oftast väldigt öm efteråt, vilket nog också är vanligt men som det inte heller pratas om. Sex är så glorifierat.


   
SvaraCitera

fått höra "vissa kan inte ha sex i alla ställningar, det är sådant man får leva med" och tt det är psykiskt

har sj jättestarka muskler där nere & allt ser tydligen superbra ut men ja. får inte ens upp en tampong typ 

vet ej vad man kan göra, hoppas det blir bra. tror det är bäst att lära känna sin kropp 


   
SvaraCitera

finmatta: har sj jättestarka muskler där nere & allt ser tydligen superbra ut men ja. får inte ens upp en tampong typ

låter lite som vaginism


   
SvaraCitera

Bell: Kan någon tjej här ärligt säga att de aldrig fått ont under sex? Jag kan inte tänka mig att jag inte upplevt ett helt smärtfritt samlag, någon gång gör det ju ont pga han kommer för långt in/det blir skavsårskänslor efter ett tag.Eller är det bara jag??

jag tänker att det är ganska stor skillnad mellan olika typer av smärta. klart det gör ont om man blir dunkad i livmodertappen eller när man får skavsår, och det är väl ganska naturligt, men det är ju en annan sak när det gör ont mer eller mindre hela tiden, då brukar det ju vara ett tecken på att det är något "större" fel (typ svamp eller annat)


   
SvaraCitera

något jag är jävligt trött på är dock personer som fått för sig att det är normalt att det gör ont för tjejer om de har sex och inte haft det på länge, eller att det typ är så naturligt att det gör asont att förlora oskulden att man inte ens behöver anstränga sig för att det inte ska vara det (har varit med om detta själv..)


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag tänker att det är ganska stor skillnad mellan olika typer av smärta. klart det gör ont om man blir dunkad i livmodertappen eller när man får skavsår, och det är väl ganska naturligt, men det är ju en annan sak när det gör ont mer eller mindre hela tiden, då brukar det ju vara ett tecken på att det är något "större" fel (typ svamp eller annat)

ja. viktigt skillnad.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Blivande_japan:

jag tänker att det är ganska stor skillnad mellan olika typer av smärta. klart det gör ont om man blir dunkad i livmodertappen eller när man får skavsår, och det är väl ganska naturligt, men det är ju en annan sak när det gör ont mer eller mindre hela tiden, då brukar det ju vara ett tecken på att det är något "större" fel (typ svamp eller annat)

Det är sant! men sådan smärta ska en ju inte heller acceptera?? Ligger en för länge och står ut med detta tror jag också att det låser sig = gör mer ont. Då får en väl sexa på något annat sätt.. men då får ju inte killen "sitt" som vill vara långt in osv. upplever att hans behov ses som viktigare.


   
SvaraCitera

Bell:

Det är sant! men sådan smärta ska en ju inte heller acceptera?? Ligger en för länge och står ut med detta tror jag också att det låser sig = gör mer ont. Då får en väl sexa på något annat sätt.. men då får ju inte killen "sitt" som vill vara långt in osv. upplever att hans behov ses som viktigare.

nä, det är klart att om något gör ont så ska man inte bara gå med på det, men ibland är det ju lite mer komplext än så, typ man är öm, men vill ändå fortsätta att ha sex och har det på sina egna villkor


   
SvaraCitera

har jag sex många gånger på  kort tid blir det som en eld inuti


   
SvaraCitera

obs menar vaginalt samlag


   
SvaraCitera

isola:

låter lite som vaginism

nej, jag är tydligen normal 
ingenting har jag, jag bara "inbillar" mig att det gör ontRullar ögonen
men är extremt trång, är typ "oskuld" oavsett vad


   
SvaraCitera

vadå tänjs fittan efter att man haft sex första gången?


   
SvaraCitera

finmatta:

nej, jag är tydligen normal 
ingenting har jag, jag bara "inbillar" mig att det gör ontRullar ögonen
men är extremt trång, är typ "oskuld" oavsett vad

strunta i vad de säger. har du ont så har du ont. läs lite om vaginism och fundera på om det kan vara det.


   
SvaraCitera

amsi:
vadå tänjs fittan efter att man haft sex första gången?

verkar vara skrämmande många som fått för sig det om inte annat...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

verkar vara skrämmande många som fått för sig det om inte annat...

wtf


   
SvaraCitera